Návrh marketingové strategie produkční společnosti Fushka Pictures
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Káčerková, Eliška
|
|
| dc.contributor.author |
Bochníčková, Dominika
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:40Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:40Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-31 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58798
|
|
| dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na produkční společnost Fushka Pictures působící na trhu audiovizuálních služeb. Cílem práce je navrhnout marketingovou strategii, která vychází z aktuálních potřeb a situace společnosti. Teoretická část se věnuje specifikům tvorby marketingové strategie a prezentuje její klíčové složky na základě odborné literatury. Zároveň se zaměřuje na oblast marketingu služeb a charakteristiku trhu audiovizuální produkce. Praktická část staví na situační analýze a kvalitativním výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů se zaměstnanci společnosti a dalšími aktéry působícími na trhu audiovizuálních služeb. V projektové části je na základě těchto zjištění navržena marketingová strategie včetně strategických cílů, opatření a konkrétních aktivit. Výsledný návrh zohledňuje aktuální postavení firmy, její možnosti a konkurenční prostředí. |
|
| dc.format |
110 s. (199 998 znaků) |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
| dc.subject |
audiovizuální služby
|
cs |
| dc.subject |
produkční společnost
|
cs |
| dc.subject |
situační analýza
|
cs |
| dc.subject |
marketing služeb
|
cs |
| dc.subject |
značka
|
cs |
| dc.subject |
strategické řízení
|
cs |
| dc.subject |
marketing strategy
|
en |
| dc.subject |
audiovisual services
|
en |
| dc.subject |
production company
|
en |
| dc.subject |
situational analysis
|
en |
| dc.subject |
services marketing
|
en |
| dc.subject |
branding
|
en |
| dc.subject |
strategic management
|
en |
| dc.title |
Návrh marketingové strategie produkční společnosti Fushka Pictures |
|
| dc.title.alternative |
Design of a Marketing Strategy for the Production Company Fushka Pictures |
|
| dc.type |
diplomová práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Kotyzová, Pavla |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-19 |
|
| dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis focuses on the production company Fushka Pictures, operating in the audiovisual services market. The aim of the thesis is to design a marketing strategy based on the company's current needs and situation. The theoretical part discusses the specifics of marketing strategy development and presents its key components based on academic literature. It also covers the field of services marketing and the characteristics of the audiovisual production market. The practical part is based on a situational analysis and qualitative research through semi-structured interviews with company employees and individuals working in the audiovisual services market. Based on the findings, the project section proposes a marketing strategy including strategic goals, measures, and specific activities. The final proposal reflects the company's current position, capabilities, and competitive environment. |
|
| dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.identifier.stag |
71677
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-11 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account