Marketingová komunikace a spokojenost zákazníků obchodu Pravé Bio
Show simple item record
| dc.contributor.advisor |
Gamalová, Kamila
|
|
| dc.contributor.author |
Mňačko, David
|
|
| dc.date.accessioned |
2025-12-10T23:10:46Z |
|
| dc.date.available |
2025-12-10T23:10:46Z |
|
| dc.date.issued |
2025-01-31 |
|
| dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
| dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/58926
|
|
| dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací a analýzou spokojenosti zákazníků obchodu Pravé Bio, který nabízí produkty v oblasti zdravých potravin, doplňků stravy a přírodní kosmetiky. Cílem je zjistit spokojenost zákazníků s produkty a zjistit preference zákazníků v kategoriích produktů, které obchodu nabízí. Provedena je analýza využívaných nástrojů marketingové komunikace a určení nejúčinnějších komunikačních nástrojů. Zkoumána je také spokojenost zákazníků s kvalitou nákupního procesu. Výzkum je prováděn kvalitativní metodou - polostrukturovanými rozhovory s majitelkou obchodu Pravé Bio a kvantitativní metodou - dotazníkovým šetřením, jehož respondenty jsou zákazníci e-shopu. Na základě výsledků jsou navržena doporučení na zlepšení marketingové komunikace, kvality nákupního procesu a rozšíření nabídky produktů. |
|
| dc.format |
72 s. |
|
| dc.language.iso |
cs |
|
| dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
| dc.rights |
Bez omezení |
|
| dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
| dc.subject |
online komunikace
|
cs |
| dc.subject |
e-shop
|
cs |
| dc.subject |
bioprodukty
|
cs |
| dc.subject |
spokojenost zákazníků
|
cs |
| dc.subject |
nákupní proces
|
cs |
| dc.subject |
zákaznické služby
|
cs |
| dc.subject |
Marketing Communication
|
en |
| dc.subject |
Online Communication
|
en |
| dc.subject |
E-shop
|
en |
| dc.subject |
Organic Products
|
en |
| dc.subject |
Customer Satisfaction
|
en |
| dc.subject |
Shopping Process
|
en |
| dc.subject |
Customer Service
|
en |
| dc.title |
Marketingová komunikace a spokojenost zákazníků obchodu Pravé Bio |
|
| dc.title.alternative |
Marketing Communication and Customer Satisfaction at the Pravé Bio Store |
|
| dc.type |
bakalářská práce |
cs |
| dc.contributor.referee |
Pončíková, Zuzana |
|
| dc.date.accepted |
2025-05-20 |
|
| dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis focuses on marketing communication and a customer satisfaction analysis at the Pravé Bio store, which offers health food products, dietary supplements, and natural cosmetics. The aim is to assess customer satisfaction with the products and identify customer preferences across the store's product range. The thesis also analyzes the use of marketing communication tools to determine the most effective strategies. Additionally, customer satisfaction with the quality of the shopping process is examined. The research employs both qualitative and quantitative methods. The qualitative part consists of semistructured interviews with the owner of Pravé Bio, while the quantitative part is based on a survey conducted among e-shop customers. Based on the results, recommendations are proposed for improving marketing communication, enhancing the quality of the shopping process, and expanding the product range. |
|
| dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
| dc.thesis.degree-discipline |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
| dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
| dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
| dc.thesis.degree-program |
Marketingová komunikace |
cs |
| dc.identifier.stag |
71835
|
|
| dc.date.submitted |
2025-04-15 |
|
Files in this item
|
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account