Vnímání genderově neutrálních reklam mezi příslušníky generace Z

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímání genderově neutrálních reklam mezi příslušníky generace Z

Show simple item record

dc.contributor.advisor Káčerková, Eliška
dc.contributor.author Zapalač, Jiří
dc.date.accessioned 2025-12-10T23:10:46Z
dc.date.available 2025-12-10T23:10:46Z
dc.date.issued 2025-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/58945
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá tématem genderově neutrální reklamy a jejím vnímáním mezi generací Z. Cílem práce bylo zjistit, jak mladí lidé interpretují genderově neutrální reklamy, jak na ně taková komunikace působí a jaký vliv má na vnímání značek. K naplnění cíle byla zvolena kvalitativní metoda výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů s deseti účastníky ve věku 16-27 let, kteří reprezentovali různé životní situace, vzdělání i profesní zkušenosti. Výzkum ukázal, že genderově neutrální komunikace je pro mladou generaci přirozená a v souladu s jejich hodnotami. Značky, které tento přístup volí, jsou vnímány jako modernější, otevřenější a autentické. Výsledky mohou sloužit jako doporučení pro značky usilující o současnou, respektující a cílenou komunikaci směrem k mladé generaci.
dc.format 74 s. (85682 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject genderově neutrální reklama cs
dc.subject genderová neutralita cs
dc.subject genderové role cs
dc.subject genderové stereotypy cs
dc.subject generace Z cs
dc.subject marketingová komunikace cs
dc.subject gender neutral advertising en
dc.subject gender neutrality en
dc.subject gender roles en
dc.subject gender stereotypes en
dc.subject generation Z en
dc.subject marketing communication en
dc.title Vnímání genderově neutrálních reklam mezi příslušníky generace Z
dc.title.alternative Perception of Gender-neutral Advertising among Members of Generation Z
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Göttlichová, Marcela
dc.date.accepted 2025-05-21
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis focuses on gender-neutral advertising and its perception by Generation Z. The aim of this thesis was to explore how young people interpret gender-neutral advertisements, how they respond to such communication, and what impact it has on their perception of brands. To meet this objective, a qualitative research method was used, specifically semi-structured interviews with ten participants aged 16-27. The sample included individuals from various life situations, educational backgrounds, and professional experiences. The research showed that gender-neutral communication is perceived by young people as natural and in line with their values. Brands using this approach are seen as more modern, inclusive, and authentic. The results can serve as practical guidance for brands aiming to engage Generation Z through respectful, contemporary, and relevant communication.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingová komunikace cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Marketingová komunikace cs
dc.identifier.stag 71855
dc.date.submitted 2025-04-17


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account