Šikana na základních školách

DSpace Repository

Language: English čeština 

Šikana na základních školách

Show simple item record

dc.contributor.advisor Knotová, Dana
dc.contributor.author Strnad, Milan
dc.date.accessioned 2010-07-20T03:02:41Z
dc.date.available 2010-07-20T03:02:41Z
dc.date.issued 2010-02-26
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/13733
dc.description.abstract Anotace Šikana je jeden ze závažných jevů vyskytujících se na základních školách nejen v České republice, ale i v zahraničí. Šikana je těžkou poruchou vztahů ve skupině a je nutné ji ? léčit?. Cílem mé práce je v úvodní části popsat tento zhoubný fenomén a ve druhé části mapovat výskyt tohoto jevu na vybraných základních školách. V úvodní části jsem nejdříve popsal věk aktérů, rodinu, prostředí a školu jako fakto-ry utvářející osobnost a také jsem zde vymezil pojem šikany. Druhá kapitola je věnová-na prostředí školy, klimatu třídy a pojednal jsem zde o aktérech jako iniciátorech šika-ny. Třetí kapitola přibližuje zdroje, příčiny a projevy šikany a jevy, které se šikanou souvisejí. Mezi nejzávažnější z těchto považuji mediální násilí, dětskou kyberšikanu, užívání návykových látek, agresivitu a násilí na školách. Čtvrtá kapitola pojednává o minimalizaci šikany na základních školách, kdy je zde naznačeno, jakým směrem by tato cesta mohla vést, a v závěru předkládám trestní odpovědnost za šikanu. Empi-rická část pak přináší informace o výzkumném šetření k výskytu šikany na základních školách a vymezuje ve svém úvodu otázky, na které má být šetřením od-povězeno. Cílem tohoto šetření bylo zjistit, co je považováno žáky za šikanu, v jakém měřítku se vyskytuje ve školách a třídách, kdo je aktérem a kde se nejvíce šikanuje. Ko-nec šetření je zaměřen na míru obeznámení s tímto jevem a na důvěru v pedagogy při projevech šikanování. Výsledky práce ve výsledcích výzkumu a dále ve vyhodnocení jednotlivých hypotéz. cs
dc.format 94 s., 25 s. příloh cs
dc.format.extent 18452256 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject šikana cs
dc.subject agresivita cs
dc.subject příčiny šikanování cs
dc.subject agresoři cs
dc.subject oběti cs
dc.subject bully en
dc.subject bullying en
dc.subject aggression en
dc.subject aggressors en
dc.subject causes of bullying en
dc.subject victims en
dc.title Šikana na základních školách cs
dc.title.alternative Bullying at basic schools en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hodný, Jiří
dc.date.accepted 2010-05-13
dc.description.abstract-translated Annotation Bullying is one of the serious phenomena occuring at primary schools both not only in the Czech Republic but also and abroad. Bullying is a hard defect of relations in a group and must be ?cured?. The first part of this work is aimed at describing this perni-cious phenomenon, the second part maps its occurence at chosen primary scholls. The introductory part first describes the age of actors, the family, the milieu and the schools as factors forming the personality. It also defines the term of bullying. The second chapter characterizes the school milieu, the climate in the class, it also deals with the actors as initiators of bullying. The third chapter brings the sources, causes and manife-stations of bullying, and the phenomena connected. Among the most servus of theses consider medial violence, child cyberbullying, using of drugs, aggression and violence at schools. The fourth chapter deals with the minimalization of bullying at primary schools. It points out the ways of solving this problem, and in its conclusion it suggests the penal responsibility of bullying. The empirical part brings then some information about research of occuring of the bullying at primary schools, and in its introduction it defines the questions that are to by replied by the research. Its aim was to find out, what is considered as bullying among the pupils, to what extent it occurs at schools and in their classes, who is the actor and where bullying occurs at the most. The end of the research focused on the degree of being acquainted with this phenomenon and on ha-ving trust in the teachers during the manifestation of bullying. The results of the work are included in the results of the research and then in the evaluation of individual hypo-theses. en
dc.description.department Institut mezioborových studií cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/157 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 16500
dc.date.assigned 2008-11-30
utb.result.grade B
local.subject základní školy cs
local.subject oběti šikany cs
local.subject dětská agresivita cs
local.subject učitelé cs
local.subject elementary schools en
local.subject victims of bullying en
local.subject aggressiveness in children en
local.subject teachers en


Files in this item

Files Size Format View
strnad_2010_dp.pdf 17.59Mb PDF View/Open
strnad_2010_vp.doc 290.5Kb Microsoft Word View/Open
strnad_2010_op.doc 40Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account