Projevy metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku
Show full item record
No preview available
Title:
|
Projevy metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku |
Author: |
Krupová, Lucie
|
Advisor: |
Hrbáčková, Karla
|
Abstract:
|
Diplomová práce se zabývá problematikou metakognice dětí předškolního věku. Záměrem práce je zjistit, jak se současná metakognitivní zkušenost u dětí předškolního věku projevuje v oblasti osobní, úkolové a strategické, a to bez ohledu na jakoukoli systematickou výchovně-vzdělávací přípravu rozvíjející tyto zkušenosti. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část vychází z teorií kognitivního vývoje a přechází k rozvoji myšlení. Dále pokračuje problematikou metakognice. Upozorňuje na význam metakognice, vztah k autoregulaci dítěte, možnosti metakognitivního rozvoje a bariéry v systému vzdělávání. Neopomíjí také problematiku metakognice v českém školním prostředí. Praktická část se ve výzkumném šetření zaměřuje na zjištění projevů metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku pomocí analýzy řešení problémové situace. Shrnuje zjištěné poznatky a nabízí doporučení pro praxi. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/17217
|
Date:
|
2011-04-28 |
Availability:
|
Bez omezení |
Department:
|
Ústav pedagogických věd |
Discipline:
|
Sociální pedagogika |
Grade for thesis and defense:
|
A
19254
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account