Proces adaptace a postavení žáka ve školní třídě jako sociální skupině

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Proces adaptace a postavení žáka ve školní třídě jako sociální skupině

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Proces adaptace a postavení žáka ve školní třídě jako sociální skupině
Autor: Pekařová, Vendula
Vedoucí: Kitliňská, Jana
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá procesem adaptace a postavením žáka ve školní třídě jako sociální skupině. Práce se skládá z teoretické a empirické části, přičemž teoretická část je věnována oblastem adaptace, školní třídě jako sociální skupině a postavení žáka v ní; spe-cifikům v emocionální oblasti, chování a vztazích dospívajících handicapovaných jedinců. Empirická část je uskutečněna prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Hlavním cílem je dospět ke zjištění, jak probíhá adaptace u žáka, který přestupuje ze základní školy speciální na praktickou školu a rozpoznat faktory, jež ulehčují či znesnadňují adaptaci žáka na prostředí nové školy. Výzkum se soustřeďuje také na postavení a sociální vztahy žáků ve školní třídě a jejich vývoj v průběhu času. Výsledky výzkumu mohou posloužit jako orien-tační východisko pro rodiče konkrétního zkoumaného žáka a pro pedagogy, kterým může být inspirací pro další práci se skupinou.
URI: http://hdl.handle.net/10563/18190
Datum: 2011-04-28
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 19268


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
pekařová_2011_dp.pdf 2.291Mb PDF Zobrazit/otevřít
pekařová_2011_vp.doc 47.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
pekařová_2011_op.doc 48Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet