Proměna dítěte s mentálním postižením v dospělého člověka

DSpace Repository

Language: English čeština 

Proměna dítěte s mentálním postižením v dospělého člověka

Show simple item record

dc.contributor.advisor Balvín, Jaroslav
dc.contributor.author Krňávek, Jiří
dc.date.accessioned 2013-10-06T21:40:18Z
dc.date.available 2013-10-06T21:40:18Z
dc.date.issued 2012-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/21285
dc.description.abstract Mentální retardace je vrozené postižení, které může mentálně postiženého člověka vyloučit ze života v naší běžné společnosti. Aby se tomuto vyloučení předešlo, je velice důležité, aby se poskytla dítěti s mentálním postižením celistvá péče. Touto péčí myslím včasnou diagnostiku, výchovu, vzdělávání, socializaci, pracovní výchova a především nácvik sebeobsluhy. Velice důležité je také, aby dítě s tímto postižením bylo vedeno k samostatnosti. Pokud dítě s mentálním postižením tyto činnosti úspěšně zvládne, pak má větší šanci při proměně z dítěte v dospělého člověka samostatně bydlet, pracovat, navazovat partnerské vztahy a tak naplnit současný trend v péči o mentálně postižené a to je jejich úplná integrace do společnosti. cs
dc.format 83 s. (134 843 znaků) cs
dc.format.extent 1761394 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject mentální retardace cs
dc.subject dětství cs
dc.subject výchova cs
dc.subject edukace cs
dc.subject proměna cs
dc.subject dospělost cs
dc.subject integrace cs
dc.subject mental retardation en
dc.subject childhood en
dc.subject education en
dc.subject transformation en
dc.subject maturity en
dc.subject integration en
dc.title Proměna dítěte s mentálním postižením v dospělého člověka cs
dc.title.alternative Mentally Disabled Children and their Transition into Adulthood en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Machů, Eva
dc.date.accepted 2013-05-27
dc.description.abstract-translated Mental retardation is an innate disability which can exclude the disabled people from everyday life. To prevent this, it is important to provide children with mental disability with complex care. It means an early diagnosis, education, socialization, occupational therapy and above all coaching them to take care of themselves. It is also vital to teach them self-reliance and autonomy. If a child with intellectual disability can manage all these things than it means that he or she has better chances when becoming adult and starting a new stage of life. Such people has better chances to find a job and a place for living, to make relationships and thanks to this all come to fruition of full integration into our society. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 31843
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2013-04-26
local.subject mentálně postižené děti cs
local.subject dospívání cs
local.subject children with mental disabilities en
local.subject maturation en


Files in this item

Files Size Format View
krňávek_2013_dp.pdf 1.679Mb PDF View/Open
krňávek_2013_vp.doc 54Kb Microsoft Word View/Open
krňávek_2013_op.doc 57Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account