Konstruktivní myšlení v terciárním vzdělávání

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Konstruktivní myšlení v terciárním vzdělávání

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Konstruktivní myšlení v terciárním vzdělávání
Autor: Beníčková, Alexandra
Vedoucí: Martincová, Jana
Abstrakt: Cílem naší práce bylo zjistit z výzkumu úroveň konstruktivního myšlení u studentů vysokých škol. Jelikož studenti univerzit spadají do období mladé dospělosti, proto v první části teoretického úseku přibližujeme charakteristiku tohoto období a věkové rozmezí, s kterým budeme nadále v práci pracovat, protože také existuje nespočet definic a věkových mezníků, které určují tuto vývojovou fázi. Aby byla spojitost s konstruktivismem co nejpřesnější, věnujeme se i osobním aspektům, které ovlivňují myšlení a charakter mladého dospělého. Významně se podílejí na vývoji samozřejmě i kognitivní změny, které jsme popsali v další kapitole části mladé dospělosti. V návaznosti s praktickou částí, jsme nemohli opomenout ani sociální vývoj ve vzdělání u dospělých lidí. Celá práce je úzce spjata i se studiem na vysoké škole, a tak je další kapitola o terciárním vzdělání a metodách, které jsou využívané při výuce na univerzitě. Značný dopad na konstruktivismus každého studenta samozřejmě může mít i momentální stav, kdy se této problematice věnujeme v kapitole aktuálního stavu českého vysokoškolského studia. Třetí část teoretického pojetí je věnována konstruktivismu, kde je popsaná jak konstrukce poznání, tak konstruktivismus ve vzdělání. V praktické části je zpracovaný kvantitativní výzkum formou testování, které probíhalo u studentů různých univerzit a je zde popsána analýza výsledků výzkumu.
URI: http://hdl.handle.net/10563/28623
Datum: 2014-01-20
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: D 34299


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
beníčková_2014_dp.pdf 3.019Mb PDF Zobrazit/otevřít
beníčková_2014_vp.doc 16.83Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
beníčková_2014_op.pdf 214.9Kb PDF Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet