Corporate identity dětského kadeřnictví
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kotyzová, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Botková, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2015-03-08T21:18:31Z |
|
dc.date.available |
2015-03-08T21:18:31Z |
|
dc.date.issued |
2014-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/30498
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na corporate identity nově vznikajícího dětského kadeřnictví. Jeho unikátnost spočívá ve specializovaném přístupu, interiéru a vybavení přizpůsobeném dětské klientele. Teoretická část je vypracována na základě rešerše literatury z oblastí marketingového mixu, marketingu služeb, corporate identity a strategického marketingu. V praktické části je nejprve provedena analýza sekundárních zdrojů, na základě kterých jsou sestaveny podklady pro průzkum trhu: dotazníkové šetření, které je učiněno ve dvou vlnách s ročním rozestupem, individuální rozhovory zkoumající příčiny jednání a postojů cílové skupiny a SWOT analýza spolu s kauzální analýzou. Projektová část aplikuje poznatky z předchozích kapitol. Navrhuje řešení nového podnikání s přihlédnutím k prvkům corporate identity a na závěr je umístěn harmonogram realizace otevření kadeřnictví. |
|
dc.format |
93 s. (128 998 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
corporate identity
|
cs |
dc.subject |
marketing služeb
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
strategický marketing
|
cs |
dc.subject |
corporate identity
|
en |
dc.subject |
marketing of services
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
strategic marketing
|
en |
dc.title |
Corporate identity dětského kadeřnictví |
|
dc.title.alternative |
Corporate identity of a Children's Hair Salon |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Juříková, Martina |
|
dc.date.accepted |
2014-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis is focused on the corporate identity of newly incipient children's hair salon. Its uniqueness consists in a specialized approach and adjustment of interior and equipment to the children's clientele. The theoretical part is constructed on the basis of literature retrieval from the areas of marketing mix, marketing of services, corporate identity and strategic marketing. In the practical part, first there is provided an analysis of secondary resources which crate the basis for a constructed groundwork of market research: a questionnaire survey which is done in two phases separated by one year, individual interviews researching the causes of behavior and attitudes of a target group and SWOT analysis together with causal analysis. The project part applies the information from previous chapters. It proposes a solution for new business enterprise taking into account the components of corporate identity and in the end there is placed a time schedule of opening the hairdresser's realization. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
36966
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2014-04-17 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account