Problematika šikanování žáků na druhém stupni základní školy

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Problematika šikanování žáků na druhém stupni základní školy

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Problematika šikanování žáků na druhém stupni základní školy
Autor: Oprchalová, Vladimíra
Vedoucí: Sýkora, František
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá problémy agresivního chování a šikanování mezi dětmi, zvláště pak na druhém stupni základní školy. Základní studie věnované tomuto problému zahrnují širokou škálu zkoušek programů proti násilí, takových jaké vyvinul Dan Olweus v Norsku nebo jakým je český projekt „Zdravá škola.'' Tento druh výzkumu vyžaduje pečlivý výběr pokusných a „kontrolních'' škol a řadu opatření k vyhodnocení rozsahu , ve kterém jsou programy úspěšné ve zvýšení uvědomění o násilnickém chování a v účinné reakci na toto chování. Tento způsob výzkumu, který postihuje efektivitu specifických opatření jež mohou být učiněna, je podložen statistickými informacemi. Projekt „Zdravá škola'' se zaměřuje zvláště na bližší poznání příčin problému a vyjasnění způsobu jednání a dopadu tohoto jednání na zkoumaný problém. Tento druh práce vyžaduje spolupráci, zapojení skupiny učitelů nebo žáků, učitelů a rodičů, psychologů, anebo všech účastníků pracujících společně, aby nalezli kořeny tohoto problému, identifikovali je a našli cestu k řešení. Základním výsledkem tohoto výzkumu je poznání, že prevence je lepší než léčba. Tou nejdůležitější věcí, kterou může škola udělat, je minimalizovat násilí působením mravních zásad, ve kterých je násilí nepřípustné a všichni ho mohou nahlas a směle označit, pokud se někde děje. Utajování a mlčení jsou živnou půdou násilí. Důležitým předpokladem pro odstranění násilí je vytvoření takového prostředí, ve kterém jsou mladí lidé do boje proti násilí aktivně zapojeni a také vědí, že jejich problémům bude věnována pozornost a budou vážně řešeny.
URI: http://hdl.handle.net/10563/35752
Datum: 2004-04-20
Dostupnost: Pouze v rámci univerzity
Ústav: Institut mezioborových studií
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 924


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet