Vnímaná vlastní účinnost učitelů ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vnímaná vlastní účinnost učitelů ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků

Show full item record

No preview available
Title: Vnímaná vlastní účinnost učitelů ve vztahu k edukaci sociálně znevýhodněných žáků
Author: Humenská, Tereza
Advisor: Petr Šafránková, Anna
Abstract: Diplomová práce se zabývá vnímanou vlastní účinností učitelů ve vztahu ke vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků na vzdělávací úrovni ISCED 1 a 2. Teoretická část diplomové práce se věnuje vymezení pojmu "sociální znevýhodnění" a mechanismům jeho vzniku. Rozebírá osobnost sociálně znevýhodněného žáka v kontextu českého školství a věnuje se vzdělávání této specifické skupiny žáků. Pozornost je směřována také na osobnost učitele, která je považována za významný determinant ovlivňující vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Z tohoto důvodu se zaměřuje především na vnímanou vlastní účinnost učitelů v kontextu vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Empirická část diplomové práce využívá kvantitativního pojetí výzkumu, na základě dotazníkového šetření. Cílem je zjistit názory učitelů na vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků, včetně jejich vnímané vlastní účinnosti k tomuto tématu, ale také zjistit, zda existují souvislosti mezi vnímanou vlastní účinností učitelů a vybranými specifiky vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků.
URI: http://hdl.handle.net/10563/37004
Date: 2015-11-20
Availability: Bez omezení
Department: Ústav pedagogických věd
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A 41417


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View Description
humenská_2016_dp.pdf 1.977Mb PDF View/Open None
humenská_2016_op.pdf 309.9Kb PDF View/Open None
humenská_2016_vp.docx 18.90Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account