Práce s komiksem v procesu přírodovědného vzdělávání v mateřské škole

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Práce s komiksem v procesu přírodovědného vzdělávání v mateřské škole

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Wiegerová, Adriana
dc.contributor.author Koutníková, Marta
dc.date.accessioned 2017-07-03T09:12:31Z
dc.date.available 2017-07-03T09:12:31Z
dc.date.issued 2016-10-26
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/39564
dc.description.abstract Bakalářská práce aplikačního typu se zabývá možnostmi realizace práce s komiksem v přírodovědném vzdělávání v podmínkách mateřské školy. Záměrem je ověřit autorský soubor komiksů a na základě jeho evalvace podat doporučení pro praxi. Ohniskem zájmu je pojmový komiks v rámci badatelsky orientované výuky. Teoretická část přibližuje východiska uplatnění komiksu v edukaci. V praktické části je didakticky rozpracován soubor přírodovědných komiksů pro děti předškolního věku, jehož hlavními cíli je prohloubení zájmu dětí o přírodní vědy, rozvíjení badatelského myšlení dětí, obohacování procesu přírodovědného poznávání a podpora schopnosti pracovat s vizuálním médiem. Následuje prezentace evaluačních nástrojů, jimiž byl zjištěn trvalý posun dětí ve sledovaných oblastech, dále formulace závěrů hodnocení práce s komiksy a korelující doporučení pro praxi.
dc.format 125 s., přílohy 45
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Pojmový komiks cs
dc.subject přírodovědné vzdělání cs
dc.subject badatelsky orientovaná výuka cs
dc.subject Conceptual Comics en
dc.subject science education en
dc.subject inquiry-based instruction en
dc.title Práce s komiksem v procesu přírodovědného vzdělávání v mateřské škole
dc.title.alternative Conceptual comics in the process of science education in the kindergarten
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Navrátilová, Hana
dc.date.accepted 2017-06-12
dc.description.abstract-translated This application type bachelor thesis deals with possibilities of realisation of work with comics in science education in kindergartens. The aim is to verify author's set of comics and, on basis of its evaluation, to give a recommendation for practical use. The focus of interest is a conceptual comic in the context of research oriented learning. The theoretical part introduces resources of the use of comics in education. In the practical part, a set of science educating comics for preschool children is didactically elaborated. The main goal of the set is to deepen the interest of children in science education, to develop research thinking of children, to enrich the process of science education recognition and to support the ability to work with the visual medium. Then follows a presentation of the evaluation tools; by the means of them, a perpetual shift of children in the monitored areas was identified, and furthermore, the conclusions of the evaluation of the work with comics and correlating recommendations for practical use are formulated.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 44864
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2017-04-26
local.subject pojmové vyučování cs
local.subject mateřské školy cs
local.subject přírodopis cs
local.subject komiksy cs
local.subject concept teaching model en
local.subject kindergartens en
local.subject natural history en
local.subject comics en


Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
koutníková_2017_dp.pdf 8.697Mb PDF Zobrazit/otevřít None
koutníková_2017_op.docx 16.58Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
koutníková_2017_vp.docx 17.12Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet