Připravenost základní školy na inkluzivní vzdělávání-případová studie

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Připravenost základní školy na inkluzivní vzdělávání-případová studie

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Připravenost základní školy na inkluzivní vzdělávání-případová studie
Autor: Dubanská, Pavlína
Vedoucí: Hladík, Jakub
Abstrakt: Tato práce pojednává o připravenosti školy na inkluzivní vzdělávání, zabývá se jednotlivými aspekty dobré inkluze, jak ze strany žáka, tak i pedagoga. Jsou zmíněny různé podstatné faktory inkluze jako sociální prostředí, specifické potřeby žáka, profesní předpoklady pedagoga a ostatních pedagogických pracovníků. Pozornost je věnována výrazně pomáhajícím aspektům celého procesu jako např. Přítomnosti asistenta pedagoga ve výuce u potřebných žáků, společné vzdělávání pro všechny v jedné třídě, bezbariérový přístup a technické vybavení, možnost mentoringu. V práci byl použit nestandardizovaný dotazník jako výzkumná metoda. Zjištěné závěry byly v některých otázkách překvapivé, v jiných naopak potvrzením praxe. Výsledky a vyhodnocení je možné použít jako východisko pro navazující práce se stejnou či podobnou tematikou. Výzkumná data mohou být samozřejmě základem pro další hlubší zpracování tématu inkluze ve školách České republiky.
URI: http://hdl.handle.net/10563/39734
Datum: 2016-11-22
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 45109


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
dubanská_2017_dp.pdf 2.538Mb PDF Zobrazit/otevřít None
dubanská_2017_op.docx 20.73Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
dubanská_2017_vp.doc 51.5Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet