Pomáháme dětem s vývojovými poruchami učení

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Pomáháme dětem s vývojovými poruchami učení

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Muchová, Jiřina
dc.contributor.author Valeriánová, Monika
dc.date.accessioned 2010-07-15T12:51:16Z
dc.date.available 2010-07-15T12:51:16Z
dc.date.issued 2007-05-24
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/4070
dc.description.abstract V současné době se stále více prosazuje směr humanizace škol s cílem učinit dnešní běžnou školu místem, kde se budou společně vzdělávat děti a mládež s postižením a bez postižení. Snahou je tedy realizace pozitiviní integrace handicapovaných do škol hlavního vzdělávacího proudu. Zdařilé integraci však musí předcházet vytvoření celého souboru určitých podmínek, bez nichž je zbytečné i nezodpovědné dítě s handicapem do běžné školy přijmout. Kromě rodiny samotného žáka musí být připravena hlavně škola, a to po všech stránkách. Do běžných základních škol jsou nejčastěji integrovány děti s vývojovými poruchami učení (VPU), které se řadí k aktuálním problémům současného školství. Právě problematikou VPU a otázkami integrace se blíže zabývá i tato bakalářská práce, která je rozčleněna na dvě základní části. V teoretické části jsou uvedeny základní informace o VPU, pojednáná o jejich podstatě, příčinách, projevech, možnostech nápravy, a to zejména používané metody a techniky při procesu nápravy. V další části je rozpracována právní úprava školské integrace a edukace, diagnostika poruch učení a možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu. Praktická část obsahuje analýzu současného stavu integrace žáků s VPU na základních školách ve Zlíně a je doplněna o návrh projektu, který je zaměřen na zkvalitnění výuky v této oblasti. cs
dc.format 67 s., 11 s. příloh cs
dc.format.extent 530298 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Integrace cs
dc.subject základní škola cs
dc.subject vývojové poruchy učení cs
dc.subject dyslexie cs
dc.subject dysgrafie cs
dc.subject dysortografie cs
dc.subject dyskalkulie cs
dc.subject příčiny vývojových poruch učení cs
dc.subject diagnostika vývojových poruch učení cs
dc.subject speciální vzdělávací potřeby cs
dc.subject Integration en
dc.subject Primary school en
dc.subject Learning disabilities en
dc.subject Dyslexia en
dc.subject Dysgraphia en
dc.subject Dysorexia en
dc.subject Dysllogia en
dc.subject cause of Learning disabilities en
dc.subject diagnostic of Learning disabilities en
dc.subject Special Education Needs en
dc.title Pomáháme dětem s vývojovými poruchami učení cs
dc.title.alternative We help children with learning disabilities en
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Celá, Jarmila
dc.date.accepted 2007-06-18
dc.description.abstract-translated At the present time the direction towards humanization of schools is supported with the aim to make today's primary school a place where handicaped children will study together with children without handicap. There is some effort for the realization of positive integration for children with some handicap in school within the basic educational trend. Some special conditions must precede successful integration, without them it is useless and irrosponsible to accept a child with some handicap to primary school. The school and family mast be prepared to all intents and purposes. Children with learing disabilities, which belong to actual problems of the current education system, are integrated most often to primary schools. The problem of learning disabilities and integration is considered in this Bachelor thesis which is divided into two parts. The theoretical part contains the basic information about learning disabilities, their substance, causes, modalities, possibilities of rehabilitation and especially the using methods and technics by the rehabilitation process. In other part there are described the legal regulations of school integration and education, diagnostic of learning disabilities and improvement of an individual education plan. The practical part contains a current analysis of the integration process at primary schools in Zlín relating to pupils with learning disabilities and it is completed by the suggestion of a project concentrating on improving the education process. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/101 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 6712
dc.date.assigned 2007-02-23
utb.result.grade A
local.subject poruchy učení cs
local.subject specifické poruchy učení cs
local.subject learning disabilities en
local.subject learning disabilities en


Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
valeriánová_2007_bp.pdf 517.8Kb PDF Zobrazit/otevřít
valeriánová_2007_vp.doc 46.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
valeriánová_2007_op.doc 49Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet