Rámec pro studium postojů indických spotřebitelů směrem k udržitelné spotřebě v Indii

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Rámec pro studium postojů indických spotřebitelů směrem k udržitelné spotřebě v Indii

Zobrazit celý záznam

Thumbnail
Název: Rámec pro studium postojů indických spotřebitelů směrem k udržitelné spotřebě v Indii
Autor: Saha, Anusua
ISBN: 978-80-7454-716-4
URI: http://hdl.handle.net/10563/41604
Datum: 2010-07-14
Vydavatel: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Počet stran: 45
Dostupnost: Bez omezení


Abstrakt:

V posledních letech byl výzkum v oblasti udržitelnosti zajímavý kvůli rostoucímu celosvětovému významu ekologické orientace v procesu nákupu spotřebitelů. Lidé pozitivně mění své trendy a životní styly s tím, že věnují více pozornosti celosvětově orientovanému udržitelnému chování ve srovnání s minulostí. Pochopení očekávání spotřebitelů a nových nákupních trendů, souvisejících s trendy chování v oblasti ekologických nákupů v rámci indických spotřebitelů je možné prostřednictvím identifikace konstrukce Teorie plánovaného chování (TBP). Prezentovaný výzkum se snaží porozumět záměrům spotřebitelů při nakupování zelených produktů v rozvíjející se Indii. Studie využívá jako teoretický rámec teorii plánovaného chování (TPB) a dále se pokouší rozšířit model TPB o začlenění dalších prvků, jako jsou sociální hodnota, znalosti o životním prostředí, environmentální znepokojení a peněžní hodnota. Data byla shromážděna metodou průzkumu pomocí strukturovaného dotazníku mezi 339 spotřebiteli a byla analyzována pomocí modelování strukturálních rovnic (SEM) pro testování hypotetického modelu. Závěry potvrzují užitečnost používání rámce TPB s dalšími prvky při předvídání záměrů spotřebitelů při nakupování. Rámec studuje nejenom nezávislý vztah, ale také vztahy mezi všemi prvky, které by mohly vést ke změně vnímání spotřebitelského chování při zelených nákupech. Autorka testovala tři modely, které potvrdily přímé vlivy prvků na spotřebitelské nakupování, poté byly zkoumány zprostředkovací efekty a nakonec vztah mezi všemi prvky v hypotézovém modelu. Výsledkem každého modelu byly zajímavé výstupy. V závěru jsou diskutovány další dopady výzkumu v této oblasti a důsledky pro podniky, obchodníky a tvůrce politik ve firmách.

Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
saha_2017_teze.pdf 2.647Mb PDF Zobrazit/otevřít
saha_2017_dp.pdf 2.047Mb PDF Zobrazit/otevřít
saha_2017_vp.pdf 73.27Kb PDF Zobrazit/otevřít
saha_2017_op.pdf 92.68Kb PDF Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet