Analýza obsahu přírodovědného vzdělávání v kurikulech rámcových programů ČR a SR

DSpace Repository

Language: English čeština 

Analýza obsahu přírodovědného vzdělávání v kurikulech rámcových programů ČR a SR

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiegerová, Adriana
dc.contributor.author Čecháková, Marie
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:29Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:29Z
dc.date.issued 2017-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/42852
dc.description.abstract Cílem předložené diplomové práce je analyzovat a porovnat kurikulární dokumenty předškolního vzdělávání ve dvou historicky provázaných státech, s akcentem na sledování rozvoje přírodovědného vzdělávání dítěte předškolního věku v podmínkách mateřských škol. V diplomové práci jsou pomocí obsahové analýzy porovnány dva kurikulární dokumenty, a to Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání za Českou republiku a Štátny vzdelávací program pre predprimárne vzdelávanie za Slovenskou republiku. V teoretické části práce je představena sumarizace retrospektiv vývoje kurikulárních dokumentů v obou stá-tech. Důraz je přitom kladen na přehled teoretických východisek o problematice postavení přírodovědného vzdělávání v těchto programech. V centru pozornosti jsou také náměty pro možné kurikulární transformace v obou zemích.
dc.format 75s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Obsahová analýza cs
dc.subject přírodovědné vzdělávání cs
dc.subject kurikulum cs
dc.subject rámcový program cs
dc.subject kurikulární dokument cs
dc.subject Content analysis en
dc.subject science education en
dc.subject curriculum en
dc.subject framework programme en
dc.subject curricu-lar document en
dc.title Analýza obsahu přírodovědného vzdělávání v kurikulech rámcových programů ČR a SR
dc.title.alternative Analysis of the contents of science education in the curricula of framework programmes in the Czech Republic and Slovakia
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Božik, Roman
dc.date.accepted 2018-06-14
dc.description.abstract-translated The submitted diploma thesis aims at analysing and comparing curricular documents for preprimary education in two historically intertwinned countries. It observation especially on the development of science education in preschool children in kindergarten conditions. In the diploma thesis the author employs content analysis to compare two curricular documents: the Framework educational programme for preprimary education in the Czech Republic and the State educational programme for pre-primary education in the Slovak Republic. In the theoretical part the author introduces summary retrospective development of curricular documents in both states. Put emphasis is on the theoretical background concerning the position of science education in these programmes. The attention focuses mainly on the suggestions of curricular transformations in both countries.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 47950
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2018-04-19


Files in this item

Files Size Format View Description
čecháková_2018_dp.pdf 2.521Mb PDF View/Open None
čecháková_2018_op.docx 19.81Kb Unknown View/Open None
čecháková_2018_vp.docx 18.46Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account