Formativní hodnocení ve vzdělávání pohledem rodičů žáků prvního stupně základního vzdělávání

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Formativní hodnocení ve vzdělávání pohledem rodičů žáků prvního stupně základního vzdělávání

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Formativní hodnocení ve vzdělávání pohledem rodičů žáků prvního stupně základního vzdělávání
Autor: Baklíková, Magdaléna
Vedoucí: Skarupská, Helena
Abstrakt: Tato diplomová práce se věnuje tématu školního hodnocení, které svým působením může žáky v základním vzdělávání celoživotně ovlivnit. Práce se proto zaměřuje na formativní hodnocení, které používá místo jazyka posuzujícího jazyk popisný, a tím se snaží pozitivně ovlivňovat učební činnosti a výsledky žáků. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se věnuje školnímu hodnocení obecně. Kapitola je doplněna souvisejícími pojmy, jako jsou pedagogické hodnocení, účastníci školního hodnocení, cíle a funkce školního hodnocení a formy školního hodnocení. Druhá kapitola se věnuje školnímu hodnocení, jeho vlivu na žáka a s tím spojenými pojmy, jako školský stres a školní fobie, popisuje negativní vliv sumativního hodnocení, problematiku známkování a tlaku, který na žáka vyvíjí pro něj důležité autority, tedy rodiče a učitelé. Třetí kapitola se zaměřuje na formativní hodnocení a na jeho metody. Praktická část pomocí kvalitativní metody výzkumu zkoumá pohled rodičů na formativní hodnocení. Výzkum si pomocí rozhovoru klade za cíl zjistit, jaké bariéry brání rodičům v přijímání formativního hodnocení jejich dětí.
URI: http://hdl.handle.net/10563/43090
Datum: 2017-11-22
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: B 48246


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
baklíková_2018_dp.pdf 3.062Mb PDF Zobrazit/otevřít None
baklíková_2018_op.docx 16.90Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
baklíková_2018_vp.doc 53Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet