Fenomén kyberšikany u žáků druhého stupně základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Fenomén kyberšikany u žáků druhého stupně základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Skarupská, Helena
dc.contributor.author Pilíšková, Hana
dc.date.accessioned 2018-07-04T15:01:39Z
dc.date.available 2018-07-04T15:01:39Z
dc.date.issued 2017-11-22
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43106
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá fenoménem kyberšikany u žáků druhého stupně základních škol. Jejím cílem je zjistit, jaké s ní mají žáci zkušenosti a také zda kontrola ze strany rodičů a čas strávený online s jejich zkušenostmi souvisí. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na přiblížení světa, v němž dominují informační a komunikační technologie, zabývá se vymezením kyberšikany, jejích forem a profilů jednotlivých aktérů. To vše se odráží ve světle tradiční šikany. Pozornost se dále soustředí na možnosti preventivních opatření a intervenci ze strany rodičů a školy s přihlédnutím ke konkrétním vyrovnávacím strategiím. Praktická část prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu, které statisticky vyhodnocuje, analyzuje a interpretuje.
dc.format 84 s. (137 519 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject kyberšikana cs
dc.subject šikana cs
dc.subject oběť cs
dc.subject agresor cs
dc.subject přihlížející cs
dc.subject kyberprostor cs
dc.subject prevence a intervence cs
dc.subject vyrovnávací strategie cs
dc.subject cyberbullying en
dc.subject bullying en
dc.subject victim en
dc.subject aggressor en
dc.subject bystander en
dc.subject cyberspace en
dc.subject prevention and intervention en
dc.subject coping strategies en
dc.title Fenomén kyberšikany u žáků druhého stupně základních škol
dc.title.alternative The Phenomenon of Cyberbullying among Upper Primary School Children
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hrbáčková, Karla
dc.date.accepted 2018-05-21
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the phenomenon of cyberbullying among upper primary school children. Its goal is to find out what experience the children have with the cyberbullying and whether parental control and time spent online are related with their experience. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part focuses on an idea of world where the information and communication technologies dominates. It deals with definition of cyberbullying its forms and profiles of individual participants. All this is reflected in the light of traditional bullying. Attention will also be focused on the possibility of preventive measures and intervention by parents and schools with considerations of particular coping strategies. The practical part presents the results of quantitative research which is statistically evaluated, analyzed and interpreted.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 48263
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2018-04-17
local.subject druhý stupeň základní školy cs
local.subject agresoři šikany cs
local.subject oběti šikany cs
local.subject secondary school en
local.subject aggressors in bullying en
local.subject victims of bullying en


Files in this item

Files Size Format View Description
pilíšková_2018_dp.pdf 2.912Mb PDF View/Open None
pilíšková_2018_op.docx 18.35Kb Unknown View/Open None
pilíšková_2018_vp.doc 53Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account