Analýza postupů rozvíjení prosociálního chování dětí předškolního věku

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Analýza postupů rozvíjení prosociálního chování dětí předškolního věku

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Analýza postupů rozvíjení prosociálního chování dětí předškolního věku
Autor: Hlaváčová, Kateřina
Vedoucí: Pacholík, Viktor
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá prosociálním chováním a postupy přispívajícími k jeho rozvíjení u dětí předškolního věku. Cílem je analyzovat přístupy, které používají učitelky mateřských škol při rozvíjení prosociálního chování dětí. Teoretická část podává přehled stěžejních poznatků z oblasti prosociálního chování, sociálního světa dítěte a uvádí možnosti rozvíjení prosociálního chování v mateřských školách, jehož nedílnou částí je učitel. Praktická část se zaměřuje na výzkum a jeho interpretaci. Součástí kvalitativního výzkumu jsou výsledky polostrukturovaných interview s učitelkami mateřských škol. Participantky, které tvořily výzkumný soubor, byly zvoleny záměrně dle předem stanovených kritérií. Zpracování výsledků proběhlo metodou otevřeného kódování, v rámci kterého došlo k vytvoření kategorií. Výsledná zjištění ukazují, že učitelky mateřských škol nejvíce využívají při rozvíjení prosociálního chování běžné situace, ve kterých jdou dítěti samy příkladem.
URI: http://hdl.handle.net/10563/43945
Datum: 2018-10-11
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Pedagogika předškolního věku
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: D 50917


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
hlaváčová_2019_dp.pdf 3.963Mb PDF Zobrazit/otevřít None
hlaváčová_2019_op.docx 17.66Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
hlaváčová_2019_vp.pdf 383.7Kb PDF Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet