Využití grafických programovacích jazyků pro výuku programování

DSpace Repository

Language: English čeština 

Využití grafických programovacích jazyků pro výuku programování

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dulík, Tomáš
dc.contributor.author Mather, Petr
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:11:37Z
dc.date.available 2019-07-04T09:11:37Z
dc.date.issued 2018-12-21
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/45704
dc.description.abstract Předmětem této práce je rozbor současných grafických výukových programovacích jazyků a následná implementace rozšíření jednoho z nich. V první části se zabývá rozborem a procesy výuky programování v současném základním a středním školství. Rozebírá přístupy k výuce programování pro děti ve věku přibližně 10-15 let. Následně obsahuje rozbor nejběžnějších grafických prostředí pro výuku programování. Hlouběji rozebírá prostředí Blockly, pro které je v druhé části popsána implemetace rozšíření. Rozšířením je přidání nových bloků pro struktury, složené datové typy. Zbytek práce se pak zabývá vývojem nových bloků, systému pro jejich obsluhu a ukázkové aplikaci s tímto rozšířením, která je součástí práce.
dc.format 40 s. (58500 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject programovací jazyky cs
dc.subject grafické programovací jazyky cs
dc.subject výukové programovací jazyky cs
dc.subject výuka programování cs
dc.subject programovací jazyky pro děti cs
dc.subject programming languages en
dc.subject graphical programming languages en
dc.subject programming languages for introductory programming en
dc.subject programming languages for children en
dc.title Využití grafických programovacích jazyků pro výuku programování
dc.title.alternative Visual Programming Languages for Introductory Programming
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Juřena, Tomáš
dc.date.accepted 2019-06-06
dc.description.abstract-translated Subject of this thesis is analysis of current educational graphical programming languages and implementation of extension for one of them. In the first part it breaks down processes of teaching programming in contemporary primary and high school system. It mentions ways of teaching programming for kids ages 10 to 15. Next it contains description of most common visual programming languages for teaching programming. It explains Blockly in more depth, and in second half describes implementation of extension. That consists of new blocks for structures, composite data types. Rest of the text is about development of new blocks, background systems for management of these new blocks, and demo application to show them, which is part of the thesis.
dc.description.department Ústav automatizace a řídicí techniky
dc.thesis.degree-discipline Informační a řídicí technologie cs
dc.thesis.degree-discipline Information and Control Technologies en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Inženýrská informatika cs
dc.thesis.degree-program Engineering Informatics en
dc.identifier.stag 53454
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2019-05-15


Files in this item

Files Size Format View Description
mather_2019_dp.pdf 2.235Mb PDF View/Open
mather_2019_dp.zip 141.2Mb application/zip View/Open None
mather_2019_op.pdf 110.7Kb PDF View/Open None
mather_2019_vp.docx 26.20Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account