Robotická stavebnice LEGO Mindstorms v projektové výuce na základní škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Robotická stavebnice LEGO Mindstorms v projektové výuce na základní škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jašek, Roman
dc.contributor.author Bartošek, Petr
dc.date.accessioned 2021-07-26T07:17:13Z
dc.date.available 2021-07-26T07:17:13Z
dc.date.issued 2021-01-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/46202
dc.description.abstract Tato práce se zabývá tvorbou podpůrných materiálů pro výuku konstrukce pro automatizaci a robotizaci za použití technického myšlení a vnímání reálných strojních systémů (na žákovské úrovni). Tato práce využívá platformy Lego MINDSTORMS pro výuku konstruktivního myšlení, a následně také algoritmického řešení problémů z reálného světa. Současně s přípravou materiálů pro klasickou výuku obsahuje tato práce i materiály pro dálkovou výuku za pomoci bezplatných softwarů. Konečným stádiem práce je otestování materiálů přímo ve výuce na základní škole. Celý koncept rozvíjí konstruktivismus s důrazem na systémové myšlení, které je velmi významné právě ve věkové kategorii žáků druhého stupně základní školy. Vytvořené modely myšlení jsou základem pro tvořivost na úrovni střední školy a významně formují osobnost technicky uvažujícího mladého člověka, což jsou základy českého průmyslu pro budoucnost.
dc.format 136 s. (86 187 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Lego MINDSTORMS cs
dc.subject konstruktivní myšlení cs
dc.subject projektová výuka cs
dc.subject informatika na základní škole cs
dc.subject metodické listy cs
dc.subject pracovní sešit cs
dc.subject online výuka cs
dc.subject automatizace cs
dc.subject Lego MINDSTORMS en
dc.subject constructive thinking en
dc.subject project teaching en
dc.subject informatics at primary school en
dc.subject methodical sheets en
dc.subject workbook en
dc.subject online teaching en
dc.subject automation en
dc.title Robotická stavebnice LEGO Mindstorms v projektové výuce na základní škole
dc.title.alternative Lego Mindstorms Robotic Kit in Project Teaching at Elementary Schools
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Sedláček, Michal
dc.date.accepted 2021-06-02
dc.description.abstract-translated This work deals with the creation of supporting materials for teaching construction for automation and robotics using technical thinking and perception of real machine systems (at the student level). This work uses the Lego MINDSTORMS platform for teaching constructive thinking and subsequently also algorithmic problem solving from the real world. Simultaneously with the preparation of materials for classical teaching, this work also contains materials for online learning with the help of free software. The final stage of the work is the testing of materials directly in teaching at primary school. The whole concept develops constructivism with an emphasis on systemic thinking, which is very important in the age category of secondary school students. The created models of thinking are the basis for creativity at the secondary school level and the importance forms the personality of a technically thinking young person which are the foundations of Czech industry in the future.
dc.description.department Ústav informatiky a umělé inteligence
dc.thesis.degree-discipline Učitelství informatiky pro střední školy cs
dc.thesis.degree-discipline IT Education at Secondary Schools en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-program Inženýrská informatika cs
dc.thesis.degree-program Engineering Informatics en
dc.identifier.stag 57730
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2021-05-17


Files in this item

Files Size Format View Description
bartošek_2021_dp.pdf 13.91Mb PDF View/Open None
bartošek_2021_op.pdf 159.7Kb PDF View/Open None
bartošek_2021_vp.pdf 385.7Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account