Vývoj a architektura grafických karet

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vývoj a architektura grafických karet

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sysel, Martin
dc.contributor.author Švarcová, Kristýna
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:32Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:32Z
dc.date.issued 2019-12-19
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48015
dc.description.abstract Tato bakalářská práce popisuje vývoj grafických karet zaměřený především na nejstarší generace a později na nejnovější generace karet. Dále se práce zabývá architekturou a grafickou pipeline, kde je popsáno, jak moderní grafická karta funguje. Začátek práce uvede čtenáře do stručného úvodu, kde jsou popsány hlavní náležitosti grafické karty a princip jejího fungování. Další část se zabývá zmiňovaným vývojem a uvádí klíčové technologie, které byly postupem času implementovány. Závěrem se práce věnuje možnostem výpočtů na grafických kartách. Zde se čtenář dozvídá, jakým dalším způsobem lze využít grafickou kartu a jaké modely jsou pro to používány. Cílem práce je také tvorba materiálů pro výuku. Jedná se o dvě prezentace, ve kterých jsou shrnuty znalosti, získány z předchozích kapitol.
dc.format 69
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Grafická karta cs
dc.subject vývoj cs
dc.subject paměť cs
dc.subject sběrnice cs
dc.subject rozhraní cs
dc.subject GPU cs
dc.subject architektura cs
dc.subject grafická pipeline cs
dc.subject GPGPU cs
dc.subject CUDA cs
dc.subject OpenCL cs
dc.subject API cs
dc.subject DirectX cs
dc.subject OpenGL cs
dc.subject Unifikované Shadery cs
dc.subject Graphics card en
dc.subject evolution en
dc.subject memory en
dc.subject bus en
dc.subject interface en
dc.subject GPU en
dc.subject architecture en
dc.subject graphics pipeline en
dc.subject GPGPU en
dc.subject CUDA en
dc.subject OpenCL en
dc.subject API en
dc.subject DirectX en
dc.subject OpenGL en
dc.subject Unified Shaders en
dc.title Vývoj a architektura grafických karet
dc.title.alternative The Evolution and Architecture of Graphics Cards
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Pokorný, Pavel
dc.date.accepted 2020-09-02
dc.description.abstract-translated This Bachelor's thesis describes the evolution of graphics cards focused especially on the oldest generation and then on the latest generation of cards. Thesis also contains architectu-re and graphics pipeline, which describes how a modern graphics card works. The be-ginning of the thesis leads to introduction which describes the main components of the graphics cards and its principle of function. The next part describes already mentioned evo-lution of graphics cards which includes main technologies imported over time. The conc-lusion of thesis aims to GPU Computing. The reader learns the other ways to use a graphics cards and which models are used. The main aim of thesis is also to create materials for tea-ching purposes which contains two presentations summarizing knowledge gained from pre-vious chapters.
dc.description.department Ústav počítačových a komunikačních systémů
dc.thesis.degree-discipline Informační technologie v administrativě cs
dc.thesis.degree-discipline Information Technologies in Administration en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta aplikované informatiky cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Applied Informatics en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Inženýrská informatika cs
dc.thesis.degree-program Engineering Informatics en
dc.identifier.stag 54517
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2020-08-07


Files in this item

Files Size Format View Description
švarcová_2020_dp.zip 19.45Mb application/zip View/Open None
švarcová_2020_op.pdf 146.8Kb PDF View/Open None
švarcová_2020_vp.doc 291Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account