Možnosti rozvíjení sociálních vztahů dětí v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Možnosti rozvíjení sociálních vztahů dětí v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pacholík, Viktor
dc.contributor.author Suchomelová, Šárka
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:54:34Z
dc.date.available 2021-07-26T10:54:34Z
dc.date.issued 2019-10-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/48058
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá problematikou sociálních vztahů dětí ve třídě mateřské školy pohledem učitelů. Teoretická část bakalářské práce shrnuje současné teoretické poznatky z oblasti vztahů dětí v předškolním věku, rolí rodiče a učitele v mateřské škole. Empirická část bakalářské práce je tvořena kvalitativně orientovaným výzkumem, který byl realizován prostřednictvím interview s učitelkami mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit význam připisovaný učiteli mateřských škol vztahům mezi dětmi. Z výzkumu vyplývá, že jsou vztahy významné z hlediska rozvoje osobnosti dítěte a z hlediska psychosociálního klimatu třídy. Druhým cílem práce bylo odkrýt výchovně vzdělávací postupy používané učiteli k rozvíjení vztahů dětí v mateřské škole. Jako efektivní se jeví zejména činnosti na principu spolupráce a vzájemné komunikace.
dc.format 80
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject sociální vztah cs
dc.subject sociální interakce cs
dc.subject sociální kompetence cs
dc.subject sociální skupina cs
dc.subject social relationships en
dc.subject social interaction en
dc.subject social competence en
dc.subject social group en
dc.title Možnosti rozvíjení sociálních vztahů dětí v mateřské škole
dc.title.alternative Possibilities of forming a social relationship of children in nursery school
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Tallová, Barbora
dc.date.accepted 2020-08-31
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis deals with the issue of social relationships of children in the kindergarten class from the perspective of teachers. The theoretical part of the bachelor's thesis summarizes current theoretical knowledge in the field of relationships between preschool children, the role of parents and teachers in kindergarten. The empirical part of the bachelor's thesis consists of qualitatively oriented research, which was carried out through interviews with kindergarten teachers. The goal of the bachelor's thesis was to find out the value of relationships between children according to kindergarten teachers. Research shows that relationships are important for the child's personality development and for class climate as well. The second goal of the bachelor's thesis was to expose the educational approaches used by teachers to develop relationships between children in kindergarten. Activities based on cooperation and mutual communication appear to be effective in particular.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 54588
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2020-05-04


Files in this item

Files Size Format View Description
suchomelová_2020_dp.pdf 3.413Mb PDF View/Open None
suchomelová_2020_op.docx 19.29Kb Unknown View/Open None
suchomelová_2020_vp.pdf 211.5Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account