Deontologie vs. konsekvencionalismus: mohou mít vzory vliv na morální rozhodování?

DSpace Repository

Language: English čeština 

Deontologie vs. konsekvencionalismus: mohou mít vzory vliv na morální rozhodování?

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stránský, Michal
dc.contributor.author Bek, Jiří
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:02Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:02Z
dc.date.issued 2020-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49188
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá persuasivní rovinou kulturních symbolů a řeší, jak lze dané poznatky uplatnit v marketingové komunikaci. Zvolené kulturní symboly byly vybrány ze superhrdinského světa Marvelu, který je nejen ve světě, ale i v České republice velice populární. Práce zkoumá, zdali fanoušci dané Marvelovské postavy zaujímají stejné morální a hodnotové nastavení. Teoretická část představuje pojmy z oblasti normativní etiky či hodnotového systému se kterými musí být čtenář obeznámen, než přistoupí k praktické části práce. Také se zde nachází kapitoly o samotné firmě Marvel a rozbor vybraných postav filmového universa Marvel. Praktická práce se opírá o důkladně sestavené dotazníkové šetření, které má za úkol zjistit respondentovy morální preference a hodnoty, které jsou pro ně nejdůležitější a ty jsou pak porovnány s morálním nastavením superhrdinů. Výstup z praktické části práce pak může být použit jako efektivní nástroj pro zjišťování informací o cílovém publiku. Na základě teoretických poznatků a výzkumných zjištění je pak ve třetí částí této práce navrhnut marketingový projekt.
dc.format 91 s. (135 044 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Morálka cs
dc.subject hodnoty cs
dc.subject etika cs
dc.subject normativní etika cs
dc.subject morální strategie cs
dc.subject deontologie konsekvencialismus cs
dc.subject Marvel cs
dc.subject Iron Man cs
dc.subject Kapitán Amerika cs
dc.subject Moral en
dc.subject values en
dc.subject ethics en
dc.subject normative ethics en
dc.subject moral theories en
dc.subject deontology en
dc.subject consequentialism en
dc.subject Marvel en
dc.subject Iron Man en
dc.subject Captain America en
dc.title Deontologie vs. konsekvencionalismus: mohou mít vzory vliv na morální rozhodování?
dc.title.alternative Deontology vs. Consequentialism: Can Idols Affect People's Moral Judgement?
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Pavelka, Jiří
dc.date.accepted 2020-09-01
dc.description.abstract-translated This master's thesis deals with the persuasive level of cultural symbols and addresses how these findings can be applied in marketing communication. These cultural symbols were selected from the superhero Marvel Universe which is highly popular not only around the world, but in Czech Republic as well. Thesis examines whether fans of a given Marvel character holds the same view in terms of moral decision making and personal values. The theoretical part presents concepts from the field of normative ethics or value system, which the reader must be acquainted with before proceeding to the practical part of the thesis. Theoretical part of the thesis contains chapters about Marvel itself and an analysis of selected characters from the Marvel Film Universe. The practical part of the thesis is based on a thoroughly compiled questionnaire survey, which aims to determine the respondent's moral preferences and values, which are most important to them. Those findings are compared to the superheroes. The output of the practical part of the thesis can then be used as an effective tool for finding information about the target audience. Based on theoretical knowledge and research findings, a marketing project is proposed in the third part of this thesis.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 56355
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2020-08-10


Files in this item

Files Size Format View Description
bek_2020_dp.pdf 5.313Mb PDF View/Open None
bek_2020_op.doc 156Kb Unknown View/Open None
bek_2020_vp.doc 157Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account