Interakce rodiče s dítětem předškolního věku při domácím čtení

DSpace Repository

Language: English čeština 

Interakce rodiče s dítětem předškolního věku při domácím čtení

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gavora, Peter
dc.contributor.author Křivánková, Nikola
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:19Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:19Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49598
dc.description.abstract Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se společným čtením rodiče s dítětem předškolního věku v domácím prostředí. Teoretická část si kladla za úkol sumarizovat koncept čtenářské pregramotnosti a poznatky o faktorech, které ovlivňují úroveň čtenářské pregramotnosti. V praktické části je popsáno výzkumné šetření kvalitativního charakteru, které probíhalo v rodinách s dětmi předškolního věku prostřednictvím nestrukturovaného pozorování četby rodiče dítěti, které se zaměřovalo na otázky kladené v průběhu společné četby ze strany obou aktérů četby. V závěru diplomové práce jsou pak interpretovány výsledky výzkumu, díky kterým bylo možné odpovědět na stanovené výzkumné otázky.
dc.format 74 s. (110 697 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject čtenářská pregramotnost cs
dc.subject čtení dítěti cs
dc.subject gramotně podnětné rodinné prostředí cs
dc.subject interakce rodič - dítě při čtení cs
dc.subject reading preliteracy en
dc.subject shared book reading en
dc.subject literacy stimulating family environment en
dc.subject parent - child interaction during reading en
dc.title Interakce rodiče s dítětem předškolního věku při domácím čtení
dc.title.alternative Interaction of Parents with the Preschool-age Child during Home Reading
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Petrová, Zuzana
dc.date.accepted 2021-06-02
dc.description.abstract-translated The thesis has a theoretical-empirical character and deals with the joint reading of a parent with a child of preschool age in a home environment. The theoretical part was designed to summarize the concept of reading preliteracy and knowledge of factors that affect the level of reading preliteracy. The practical part describes a research of a qualitative nature carried out in families with children of preschool age through unstructured observation of a parent reading to a child, which focused on questions asked during joint reading by both participants. The conclusion of the thesis explains the results of the observational survey and outcome of the research conducted.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 57115
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2021-04-23


Files in this item

Files Size Format View Description
křivánková_2021_dp.pdf 3.429Mb PDF View/Open None
křivánková_2021_op.docx 20.07Kb Unknown View/Open None
křivánková_2021_vp.docx 20.22Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account