dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Špalková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2021-07-26T10:58:20Z |
|
dc.date.available |
2021-07-26T10:58:20Z |
|
dc.date.issued |
2020-10-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/49623
|
|
dc.description.abstract |
Předložená diplomová práce se zabývá didaktickým tématem. V centru pozornosti autorky je zjišťování, jak a jestli vůbec využívají komiksy učitelé na prvním stupni základní školy. Komiks patří mezi netradiční didaktické prostředky a jeho aplikování je možné na různých hodinách na prvním stupni ZŠ. Pozornost předkládané diplomové práce byla v tomto kontextu soustředěna na předmět přírodovědy. Cílem diplomové práce bylo odkrýt problematiku týkající se využívání komiksu jako inovativního didaktického prostředku v hodinách přírodovědy skrze názory a zkušenosti učitelů prvního stupně základní školy. Součásti diplomové práce je prezentace výsledků výzkumu, který byl prostřednictvím kvalitativního designu realizován na vzorku 20 participantů. K zajímavým zjištěním výzkumu patří to, že učitelé možnost využívání komiksu ve výuce oceňují, i když ho často nevyužívají. V závěru práce autorka předkládá limity výzkumu, výzkumné shrnutí, ale také v diskusi ukazuje na možnosti využívání komiksů v praxi primárního vzdělávání. |
|
dc.format |
74 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inovativní didaktický prostředek
|
cs |
dc.subject |
edukační komiks
|
cs |
dc.subject |
přírodovědné vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
formy komiksu
|
cs |
dc.subject |
přírodověda
|
cs |
dc.subject |
innovative didaktic tools
|
en |
dc.subject |
education comics
|
en |
dc.subject |
science education
|
en |
dc.subject |
forms of comics
|
en |
dc.subject |
science
|
en |
dc.title |
Využití komiksů na hodinách přírodovědy |
|
dc.title.alternative |
Use of comics on science education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2021-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with didactic theme. The author's focus on finding out how and if teachers at the first stage of primary school use comics at all. Comics are the non-traditional didactic tool and its application is possible in various lessons at the first stage of elementary school. In this context, the attention of the submitted diploma thesis was focused on the subject of science. The aim of the diploma thesis was to reveal the issues related to the use of comics as an innovative didactic tool in science lessons through the opinions and experiences of primary school teachers. Part of the diploma thesis is the presentation of research results, which was carried out through a qualitative design on a sample of 20 participants. One of the interesting aspects of the research is that teachers appreciate the use of comics in teaching, even though they often do not use it. At the end of the work, the author presents the limits of the research, a research summary, but also in the discussion points to the possibilities of using comics in the practice of primary education. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
57148
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2021-04-22 |
|