Vývoj profesní kariéry učitele mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vývoj profesní kariéry učitele mateřské školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Deutscherová, Beáta
dc.contributor.author Bořutová, Alžběta
dc.date.accessioned 2021-07-26T10:58:21Z
dc.date.available 2021-07-26T10:58:21Z
dc.date.issued 2020-10-07
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/49662
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá problematikou kariérního vývoje učitele mateřské školy. Cílem je popsat vývoj profesní kariéry učitele mateřské školy. V teoretické části jsou sumarizovány poznatky o profesi a o vývoji profesní dráhy učitele. Druhá, empirická část je věnována kvalitativně orientovanému výzkumu a jeho interpretaci. Data byla pořízena prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s učitelkami a ředitelkami mateřských škol ze Zlínského kraje. Výzkumná zjištění prezentují významové kategorie, které odkrývají jednotlivé fáze vývoje a faktory, které tyto fáze ovlivňují. Na základě pořízených dat byl vytvořen teoretický model dráhy učitele, který byl položen do komparace s ideálními modely vývoje profesní dráhy učitele.
dc.format 70 s. (94984 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject profesní kariéra cs
dc.subject profese cs
dc.subject učitelská profese cs
dc.subject profesionalizace cs
dc.subject professional career en
dc.subject profession en
dc.subject teaching profession en
dc.subject professionalization en
dc.title Vývoj profesní kariéry učitele mateřské školy
dc.title.alternative Development of the professional career of kindergarten teachers
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Wiegerová, Adriana
dc.date.accepted 2021-06-09
dc.description.abstract-translated The bachelor's thesis deals with the issue of career development of a kindergarten teacher. The aim is to describe the development of the professional career of a kindergarten teacher. The theoretical part summarizes the knowledge about the profession and the development of the teacher's career. The second, empirical part is devoted to qualitatively oriented research and its interpretation. The data were obtained through semi-structured interviews with teachers and principals of kindergartens in the Zlín region. Research findings present meaning categories that reveal individual phases of development and factors that influence these phases. Based on the acquired data, a theoretical model of the teacher's career was created, which was placed in comparison with ideal models of the development of the teacher's career.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 57190
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2021-04-28


Files in this item

Files Size Format View Description
bořutová_2021_dp.pdf 1.815Mb PDF View/Open None
bořutová_2021_op.docx 18.24Kb Unknown View/Open None
bořutová_2021_vp.docx 20.23Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account