Determinanty akademického úspěchu u studentů pomáhajících profesí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Determinanty akademického úspěchu u studentů pomáhajících profesí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Martincová, Jana
dc.contributor.author Trubáková, Lucie
dc.date.accessioned 2022-07-15T09:23:44Z
dc.date.available 2022-07-15T09:23:44Z
dc.date.issued 2021-12-09
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/51493
dc.description.abstract Předkládaná diplomová práce pojednává o akademickém úspěchu a jeho determinantech u studentů, konkrétně pak studentů pomáhajících profesí. Teoretická část této práce je rozdělena do tří kapitol, které pojednávají o akademickém úspěchu. Vymezujeme zde, jak je na tuto problematiku pohlíženo v české i světové literatuře. Dále zde definujeme faktory akademického úspěchu, podrobněji se pak věnujeme třem z těchto faktorů, kterými jsou engagement, self-efficacy a autoregulace učení. V neposlední řadě vymezujeme také výzkumy, které byly v této oblasti uskutečněny. V praktické části přinášíme výsledky kvantitativní výzkumu, který byl realizován za pomoci dotazníkového šetření. To bylo prováděno u studentů pomáhajících profesí na vybrané univerzitě v České republice. Naším cílem bylo zjistit, jaký existuje vztah mezi akademickým úspěchem a jeho třemi determinanty - engagementem, self-efficacy a autoregulací učení.
dc.format 92 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject akademický úspěch cs
dc.subject engagement cs
dc.subject self-efficacy cs
dc.subject autoregulace učení cs
dc.subject terciární vzdělávání cs
dc.subject studenti cs
dc.subject pomáhající profese cs
dc.subject academic achievement en
dc.subject engagement en
dc.subject self-efficacy en
dc.subject learning self-regulation en
dc.subject tertiary education en
dc.subject students en
dc.subject helping professions en
dc.title Determinanty akademického úspěchu u studentů pomáhajících profesí
dc.title.alternative Determinants of Academic Success in Students of Helping Professions
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2022-05-17
dc.description.abstract-translated The submitted diploma thesis deals with academic success and its determinants for students, specifically students of helping professions. The theoretical part of this work is divided into three chapters, which discuss academic success. Here we define how this issue is viewed in Czech and world literature. Furthermore, we define the factors of academic success, then we deal in more detail with three of these factors, which are engagement, self-efficacy and self-regulation of learning. Last but not least, we also define the research that has been carried out in this area. In the practical part we present the results of quantitative research, which was carried out with the help of a questionnaire survey. This was done for students of helping professions at a selected university in the Czech Republic. Our aim was to find out what is the connection between academic success and its three determinants - engagement, self-efficacy and self-regulation of learning.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Social Pedagogy en
dc.identifier.stag 60413
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2022-04-22


Files in this item

Files Size Format View Description
trubáková_2022_dp.pdf 2.076Mb PDF View/Open None
trubáková_2022_op.docx 16.05Kb Unknown View/Open None
trubáková_2022_vp.docx 17.55Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account