Immersive Media in Selected Works of Science Fiction
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Immersive Media in Selected Works of Science Fiction |
Autor: |
Tomášková, Blanka
|
Vedoucí: |
Sampey, Daniel Paul
|
Abstrakt:
|
Tato bakalářská práce se zaměřuje na reprezentaci imerzivních médií ve dvou dílech science fiction: Neuromancer (1984) od Williama Gibsona a Ready Player One (2011) od Ernesta Clinea. Imerzivní media zahrnují fenomén rozšířené reality (extended reality, XR) ve smyslu virtuální, augmentované a mixované reality. I přes komplexnost jak rozšířené reality, tak science fiction, si tato práce dává za cíl vytyčit a propojit alespoň některé klíčové rysy těchto dvou koncepcí, a následně je aplikovat na analyzovaná díla. Poslední kapitola teoretické části se potýká s filozofickou otázkou reality ve spojení s technologií rozšířené reality. Bakalářská práce potom následuje současný technologický vývoj v rámci imerzivních médií a také vliv této technologie a to, jak v rámci obou děl mohou utvářet a utváří společnost. Cílem anylýzy je porovnat a srovnat tato dvě díla z pohledu imerzivních médií a vývoje XR. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/51858
|
Datum:
|
2021-11-08 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav moderních jazyků a literatur |
Studijní obor:
|
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet