Strategie výuky historické složky společenskovědního učiva na 1. stupni základní školy

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Strategie výuky historické složky společenskovědního učiva na 1. stupni základní školy

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Strategie výuky historické složky společenskovědního učiva na 1. stupni základní školy
Autor: Kalíková, Tereza
Vedoucí: Janíková, Marcela
Abstrakt: Předkládaná diplomová práce se zabývá výukovými strategiemi, které učitelé uplatňují při výuce historické složky společenskovědního vzdělávání na 1. stupni základní školy. V teoretické části této práce budou vymezena teoretická východiska k didaktickým strategiím učitele ve výuce historického učiva na 1. stupni základní školy. Po teoretickém rámci následuje charakteristika metodologie kvalitativně orientovaného výzkumu, který se zaměřuje na strategie výuky šesti učitelů. Prostřednictvím pozorování výuky a interview s učiteli se ukázalo, že výuka historického učiva je realizována hravou formou za využití aktivizačních a komplexních výukových metod. Učitelky často volí narativní přístup, podporují orientaci v historickém čase a ponechávají žáky si osvojovat informace v rámci projektové výuky. Bylo zjištěno, že volí spíše strategie zaměřené na žáky, jež žáky uvádí do aktivní role ve výuce. Přičemž však tyto postupy kombinují se strategiemi tradiční výuky. V neposlední řadě jsou specifikovány okolnosti ovlivňující volbu strategických záměrů učitele ve výuce. V závěru práce se nachází doporučení pro pedagogickou praxi týkající se výuky historického učiva v souvislosti s naším výzkumným zjištěním.
URI: http://hdl.handle.net/10563/52652
Datum: 2022-11-18
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň základní školy


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
kalíková_2023_dp.pdf 2.074Mb PDF Zobrazit/otevřít None
kalíková_2023_op.docx 26.49Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
kalíková_2023_vp.docx 28.74Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet