Strategie rodičů v domácí přípravě žáka na vyučování

DSpace Repository

Language: English čeština 

Strategie rodičů v domácí přípravě žáka na vyučování

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petrů Puhrová, Barbora
dc.contributor.author Černocká, Jana
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:11Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:11Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52659
dc.description.abstract Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou rodičovského zapojení do domácí přípravy žáka na vyučování. Cílem diplomové práce je vymezit podstatu domácí přípravy a odhalit rodičovské strategie v domácí přípravě dítěte na 1. stupni základní školy. Kvalitativní design výzkumu byl realizován pomocí polostrukturovaných interview s rodiči a pozorování, která probíhala v pěti rodinách žáků prvního stupně ZŠ. Výsledky poukazují na to, že do průběhu domácí přípravy vstupuje několik aspektů, jako stanovená pravidla, přístupy rodičů, role rodičů, roli učitele, pravidelný režim a v neposlední řadě motivace a přisuzovanou důležitost domácí přípravě ze strany rodičů. Průběh domácí přípravy ovlivňují o podmínky a pomůcky, které mají žáci k dispozici. V práci jsou uvedeny ukázky z odpovědí a chování rodičů v jednotlivých situacích, které byly vypozorovány v průběhu spolupráce rodičů s dětmi na domácí přípravě. Z provedených pozorování vyplývají zjištěné strategie. V závěrečné části práce jsou uvedeny limity a diskuse.
dc.format 94 s. (176 342 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject domácí příprava cs
dc.subject domácí úkol cs
dc.subject role rodičů žáka na 1. stupni ZŠ cs
dc.subject strategie rodičů v domácí přípravě cs
dc.subject child´s home preparation en
dc.subject homework en
dc.subject parental involvement en
dc.subject parental strategies en
dc.title Strategie rodičů v domácí přípravě žáka na vyučování
dc.title.alternative Parental Strategies in Child's Home Preparations for School
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Fasnerová, Martina
dc.date.accepted 2023-05-15
dc.description.abstract-translated The submitted thesis deals with the issue of parental involvement in a student's home preparation for teaching. The aim of the thesis is to define the essence of home preparation and reveal parental strategies in the home preparation of a child in the 1st grade of elementary school. The qualitative research design was implemented using semi-structured interviews with parents and observations, which took place in five families of first-grade primary school students. The results indicate that several aspects are involved in the home preparation process, such as established rules, parents' approaches, the roles of parents, the role of the teacher, a regular schedule, and last but not least, motivation and importance attributed by the parents. The home preparation process is influenced by the conditions and tools that the students have at their disposal. The thesis includes examples of responses and behavior of parents in individual situations, which were observed during the parents' cooperation in home preparation. The observed strategies are derived from the observations. The final part of the thesis presents the limitations and discussion.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 63222
dc.date.submitted 2023-04-21


Files in this item

Files Size Format View Description
černocká_2023_dp.pdf 2.317Mb PDF View/Open None
černocká_2023_op.docx 26.11Kb Unknown View/Open None
černocká_2023_vp.docx 17.79Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account