dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Černocká, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2023-12-20T13:24:11Z |
|
dc.date.available |
2023-12-20T13:24:11Z |
|
dc.date.issued |
2022-11-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/52659
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou rodičovského zapojení do domácí přípravy žáka na vyučování. Cílem diplomové práce je vymezit podstatu domácí přípravy a odhalit rodičovské strategie v domácí přípravě dítěte na 1. stupni základní školy. Kvalitativní design výzkumu byl realizován pomocí polostrukturovaných interview s rodiči a pozorování, která probíhala v pěti rodinách žáků prvního stupně ZŠ. Výsledky poukazují na to, že do průběhu domácí přípravy vstupuje několik aspektů, jako stanovená pravidla, přístupy rodičů, role rodičů, roli učitele, pravidelný režim a v neposlední řadě motivace a přisuzovanou důležitost domácí přípravě ze strany rodičů. Průběh domácí přípravy ovlivňují o podmínky a pomůcky, které mají žáci k dispozici. V práci jsou uvedeny ukázky z odpovědí a chování rodičů v jednotlivých situacích, které byly vypozorovány v průběhu spolupráce rodičů s dětmi na domácí přípravě. Z provedených pozorování vyplývají zjištěné strategie. V závěrečné části práce jsou uvedeny limity a diskuse. |
|
dc.format |
94 s. (176 342 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
domácí příprava
|
cs |
dc.subject |
domácí úkol
|
cs |
dc.subject |
role rodičů žáka na 1. stupni ZŠ
|
cs |
dc.subject |
strategie rodičů v domácí přípravě
|
cs |
dc.subject |
child´s home preparation
|
en |
dc.subject |
homework
|
en |
dc.subject |
parental involvement
|
en |
dc.subject |
parental strategies
|
en |
dc.title |
Strategie rodičů v domácí přípravě žáka na vyučování |
|
dc.title.alternative |
Parental Strategies in Child's Home Preparations for School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Fasnerová, Martina |
|
dc.date.accepted |
2023-05-15 |
|
dc.description.abstract-translated |
The submitted thesis deals with the issue of parental involvement in a student's home preparation for teaching. The aim of the thesis is to define the essence of home preparation and reveal parental strategies in the home preparation of a child in the 1st grade of elementary school. The qualitative research design was implemented using semi-structured interviews with parents and observations, which took place in five families of first-grade primary school students. The results indicate that several aspects are involved in the home preparation process, such as established rules, parents' approaches, the roles of parents, the role of the teacher, a regular schedule, and last but not least, motivation and importance attributed by the parents. The home preparation process is influenced by the conditions and tools that the students have at their disposal. The thesis includes examples of responses and behavior of parents in individual situations, which were observed during the parents' cooperation in home preparation. The observed strategies are derived from the observations. The final part of the thesis presents the limitations and discussion. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro 1. stupeň základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Lower Primary School Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Teacher Training for Primary Schools |
en |
dc.identifier.stag |
63222
|
|
dc.date.submitted |
2023-04-21 |
|