Aktuálně využívané metody výuky prvopočátečního čtení a psaní ve Zlínském kraji

DSpace Repository

Language: English čeština 

Aktuálně využívané metody výuky prvopočátečního čtení a psaní ve Zlínském kraji

Show simple item record

dc.contributor.advisor Navrátilová, Hana
dc.contributor.author Zemanová, Dora
dc.date.accessioned 2023-12-20T13:24:13Z
dc.date.available 2023-12-20T13:24:13Z
dc.date.issued 2022-11-18
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/52687
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá aktuálně využívanými metodami výuky prvopočátečního čtení a psaní ve Zlínském kraji. Cílem práce je zjistit, jaké jsou využívané metody prvopočátečního čtení a psaní ve školním roce 2022/2023. Teoretická část shrnuje poznatky o tradičních a alternativních metodách prvopočátečního čtení a psaní. Praktická část představuje výzkum, jenž byl realizován prostřednictvím kvantitativní metodologie za použití dvou dotazníků. Dotazníky byly distribuovány učitelům 1. ročníků a ředitelům základních škol Zlínského kraje. Výzkumná zjištění ukazují na stálost používání metod prvopočátečního čtení a psaní při porovnání s daty ČŠI z roku 2014. V závěru práce jsou prezentovány výsledky výzkumu a doporučení pro praxi, zejména pro učitele působící na 1. stupni základních škol.
dc.format 96 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject prvopočáteční čtení a psaní cs
dc.subject analyticko-syntetická metoda cs
dc.subject genetická metoda cs
dc.subject metoda Sfumato? cs
dc.subject Foucambertova metoda cs
dc.subject initial reading and writing en
dc.subject analytic-synthetic method of reading and writing en
dc.subject genetic method of reading and writing en
dc.subject Sfumato? method en
dc.subject Foucambert method en
dc.title Aktuálně využívané metody výuky prvopočátečního čtení a psaní ve Zlínském kraji
dc.title.alternative Current Methods to Teach Primary Reading and Writing in the Zlin Region
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Janíková, Marcela
dc.date.accepted 2023-05-16
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with the currently used methods of teaching initial reading and writing in the Zlin Region. The aim of the work is to discover which methods of initial reading and writing are being used in the school year 2022/2023. The theoretical part summarizes knowledge of traditional and alternative methods of initial reading and writing. The practical part presents research carried out through quantitative methodology by using two questionnaires. The questionnaires were distributed to first-grade teachers and primary school principals in the Zlin Region. The research findings show the stability of methods among initial reading and writing compared with the ČŠI's statistics from 2014. At the conclusion are results of the research and recommendations for practice, especially for first grade teachers in primary school.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro 1. stupeň základní školy cs
dc.thesis.degree-discipline Lower Primary School Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cs
dc.thesis.degree-program Teacher Training for Primary Schools en
dc.identifier.stag 63248
dc.date.submitted 2023-04-20


Files in this item

Files Size Format View Description
zemanová_2023_dp.pdf 2.810Mb PDF View/Open None
zemanová_2023_op.docx 29.48Kb Unknown View/Open None
zemanová_2023_vp.docx 25.88Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account