Role rodiny v adaptaci dítěte na prostředí mateřské školy

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Role rodiny v adaptaci dítěte na prostředí mateřské školy

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Role rodiny v adaptaci dítěte na prostředí mateřské školy
Autor: Martinátová, Terezie
Vedoucí: Pacholík, Viktor
Abstrakt: Bakalářská práce má výzkumný charakter. Teoretická část pojednává o podobě rodiny předškolního dítěte, jejích funkcích a rolích, které směrem k dítěti zastává. Dále se zaobírá možnostmi přípravy dítěte na prostředí mateřské školy a usnadněním procesu adaptace dítěti. Praktická část popisuje kvalitativní výzkum, prováděný s rodiči a učiteli mateřských škol formou polostrukturovaného interview. Hlavním výzkumným cílem práce je analyzovat a popsat roli rodiny v adaptaci dítěte na prostředí mateřské školy. Úkolem rodičů je připravit dítě na vstup do mateřské školy a předejít nebo zmírnit adaptační projevy u dítěte. Výsledky naznačují, že názory rodičů a učitelů se rozcházejí - zatímco učitelky se spíše setkávají s rodiči, kteří si svou roli neuvědomují a přivádí dítě do mateřské školy s tím, že jej vychovají učitelky. Oproti tomu rodiče účastnící se výzkumu si svou roli uvědomují a své dítě připravují k zvládnutí adaptace.
URI: http://hdl.handle.net/10563/52882
Datum: 2022-11-18
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro mateřské školy


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
martinátová_2023_dp.pdf 1.952Mb PDF Zobrazit/otevřít None
martinátová_2023_op.docx 25.50Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
martinátová_2023_vp.docx 26.69Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet