Postupy při zavádění nových pojmů ve výuce přírodovědy

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Postupy při zavádění nových pojmů ve výuce přírodovědy

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Postupy při zavádění nových pojmů ve výuce přírodovědy
Autor: Horáčková, Adéla
Vedoucí: Janíková, Marcela
Abstrakt: Předkládaná diplomová práce zkoumá postupy, které učitelé volí při zavádění nových pojmů ve výuce přírodovědy. Teoretická část představuje souhrn důležitých pojmů týkajících se přírodovědné výuky, čímž poskytuje vhled do problematiky zkoumané v empirické části práce. Hlavním cílem práce bylo identifikovat postupy, které při zavádění nových pojmů do výuky přírodovědy učitelé volí. K dosažení tohoto cíle byl zvolen kvalitativní typ výzkumu prostřednictvím využití metody zúčastněného nestrukturovaného pozorování a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli. Výsledky výzkumu odhalují konkrétní postupy učitelů spolu s faktory, které je ovlivňují. Nejvíce používané byly metody slovní spolu s využitím pracovního sešitu. Dále jeden z učitelů využíval rozmanité materiálně didaktické prostředky a žáky aktivně zapojoval do výuky. Součástí závěru práce je doporučení do praxe.
URI: http://hdl.handle.net/10563/55559
Datum: 2024-01-15
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň základní školy


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
horáčková_2024_dp.pdf 2.160Mb PDF Zobrazit/otevřít None
horáčková_2024_op.docx 25.19Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
horáčková_2024_vp.docx 28.43Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet