Povědomí učitelek mateřské školy o vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Povědomí učitelek mateřské školy o vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Povědomí učitelek mateřské školy o vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Autor: Forejtová, Martina
Vedoucí: Žáková, Iva
Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami pohledem učitelek mateřské školy. Cílem práce je zjistit, jaké odborné znalosti mají učitelky mateřské školy o vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části se věnujeme vymezení pojmu dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. V souvislosti se vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami definujeme školská poradenská zařízení, podpůrná opatření, včetně asistenta pedagoga. Klíčovou roli hraje také samotný učitel, proto se věnujeme osobnosti učitele a jeho pedagogickým kompetencím. Praktická část bakalářské práce se zabývá kvantitativním výzkumem pomocí dotazníkového šetření. Zjišťovali jsme, jaké odborné znalosti a názory mají učitelky na vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, na jaká školská poradenská zařízení se mohou obrátit a jak hodnotí vzájemnou spolupráci. Zabývali jsme se povědomím učitelek o formách vzdělávaní dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a postupem při vzdělávání těchto dětí. Výsledky byly poté zpracovány, v rámci diskuse srovnány s dalšími výzkumy a bylo navrhnuto doporučení pro praxi.
URI: http://hdl.handle.net/10563/55585
Datum: 2024-01-11
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro mateřské školy


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
forejtová_2024_dp.pdf 2.655Mb PDF Zobrazit/otevřít None
forejtová_2024_op.pdf 319.4Kb PDF Zobrazit/otevřít None
forejtová_2024_vp.docx 26.96Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet