Figurální kresba a její výuka na vysokých školách v českém a slovenském prostředí ve 21. století

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Figurální kresba a její výuka na vysokých školách v českém a slovenském prostředí ve 21. století

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Figurální kresba a její výuka na vysokých školách v českém a slovenském prostředí ve 21. století
Autor: Bučková, Kateřina
URI: http://hdl.handle.net/10563/55855
Datum: 2018-07-16
Vydavatel: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Počet stran: 464
Dostupnost: Bez omezení


Abstrakt:

Kresba je prvotním jazykem každého umělce a základem každého uměleckého oboru. Stala se ideovým svorníkem všech výtvarných prací, jejich pověstnou alfou i omegou. Pokud umělec dostane nápad, v prvotní fázi jej přetaví do kresby. Na většině uměleckých škol stále probíhají hodiny tradiční figurální kresby, na kterých studenti kreslí klasickými kresebnými technikami. Kresba je rovněž součástí přijímacích zkoušek na střední i vysoké umělecké školy. Zároveň tvoří i velkou část předkládaných portfolií do vybraných ateliérů. Výuka figurální kresby byla vždy chápána jako jeden ze zásadních nástrojů rozvoje tvůrčích schopností studentů. V současnosti je však patrný určitý posun ve vnímání a praktikování kresby. Tato disertační práce si klade za cíl zjistit, jaká je role (význam, postavení, důležitost) figurální kresby a její výuky na vysokých školách v českém a slovenském prostředí ve 21. století.

Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
bučková_2024_dp.pdf 26.62Mb PDF Zobrazit/otevřít None
bučková_2024_op.pdf 150.5Kb PDF Zobrazit/otevřít None
bučková_2024_vp.pdf 948.7Kb PDF Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet