Consumer Preferences and Brand Loyalty To Fast-Food Restaurant chains in Georgia

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Consumer Preferences and Brand Loyalty To Fast-Food Restaurant chains in Georgia

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Consumer Preferences and Brand Loyalty To Fast-Food Restaurant chains in Georgia
Autor: Denosashvili, Mariami
Vedoucí: Chovancová, Miloslava
Abstrakt: V posledních letech se průmysl restaurací rychlého občerstvení rychle rozšiřuje po celém světě. Kromě pokračující tvrdé konkurence a vysokých turbulencí ve vnějším prostředí, restaurace neustále čelí výzvám, jako je změna vkusu spotřebitelů, změna stravovacích návyků a preferencí, budování aktivních loajálních vztahů se zákazníky, a zvyšování jejich loajality. Úspěch řetězců restaurací rychlého občerstvení proto velmi závisí na tom, jak dobře značky chápou preference svých spotřebitelů a věrnost značce, a faktory, které je ovlivňují. Diplomová práce si klade za cíl prostudovat preference spotřebitelů a věrnost značce k řetězcům restaurací rychlého občerstvení v gruzínském kontextu. Z metodologického hlediska byl kvantitativní výzkum proveden pomocí internetového přístupu. Vzorkem byli gruzínští spotřebitelé řetězců restaurací rychlého občerstvení ve věku 12 až 59 let. Analýza výsledků naznačuje, že spotřebitelé dávají přednost mezinárodním značkám rychlého občerstvení před národními alternativami. Navíc, modelování strukturálních rovnic, prokázalo pozitivní vliv vnímané ceny a hodnoty, dostupnosti a pohodlí, důvěry ke značce a reputace na věrnost značce k mezinárodním řetězcům restaurací rychlého občerstvení. Doporučení navržená na základě analýzy výsledků a diskuse o výsledcích, mohou mezinárodním a národním značkám rychlého občerstvení v Gruzii pomoci zlepšit jejich nabídku, přilákat nové zákazníky, zvýšit loajalitu ke značce, lépe čelit rostoucí konkurenci a turbulencím ve vnějším prostředí.
URI: http://hdl.handle.net/10563/56505
Datum: 2024-02-05
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav managementu a marketingu
Studijní obor: Management and Marketing


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
denosashvili_2024_dp.pdf 1.795Mb PDF Zobrazit/otevřít None
denosashvili_2024_op.docx 97.84Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
denosashvili_2024_vp.pdf 187.7Kb PDF Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet