| Název práce: | Typologie dokumentární kamery ve filmech s tematikou outsiderství: autorské |
| Autor: | Černich, Adam |
| ISBN: | 978-80-7678-345-4 |
| URI: | http://hdl.handle.net/10563/56891 |
| Datum: | 2018-07-16 |
| Vydavatel: |
|
| Počet stran: |
|
| Dostupnost: | Bez omezení |
Abstrakt:
Disertační práce se zaměřuje na přístupy a postupy kameramana při natáčení dokumentárního filmu s důrazem na aplikaci dokumentárních modů podle Billa Nicholse. Autor analyzuje, jak tyto mody ovlivňují výsledný dojem filmu a zobrazování společenského outsidera a jak mohou kameramanské prostředky podpořit dojem realističnosti. Prostřednictvím komparativní analýzy šesti vybraných snímků a dalších příkladů zkoumá, jak konkrétní techniky snímání, jako je kompozice, pohyb kamery a práce se světlem, formují estetiku dokumentu. V práci je rovněž zohledněna osobní zkušenost autora z natáčení vlastních dokumentárních filmů a pedagogických cvičení, což umožňuje ověřit praktickou aplikaci teoretických poznatků v reálných podmínkách. Významným prvkem je také provedení polostrukturovaných rozhovorů s etablovanými kameramany, které obohacují analýzu o odborné názory a zkušenosti profesionálů. Tento přístup má inovativní přínos pro pedagogiku, vědeckou komunitu a filmovou praxi, zejména pro začínající tvůrce, kterým poskytuje konkrétní návod, jak vědomě uchopit vizualitu dokumentárního filmu a jak využívat dokumentární mody pro dosažení zamýšleného estetického účinku. Práce tedy přináší nejen teoretické, ale i praktické nástroje pro filmaře, čímž propojuje teoretické studium dokumentární estetiky s konkrétními postupy v praxi.
| Soubory | Velikost | Formát | Zobrazit | Popis |
|---|---|---|---|---|
| černich_teze_2025.pdf | 6.725Mb |
Zobrazit/ |
||
| černich_2025_dp.pdf | 6.306Mb |
Zobrazit/ |
None | |
| černich_2025_op.pdf | 179.1Kb |
Zobrazit/ |
None | |
| černich_2025_vp.pdf | 125.8Kb |
Zobrazit/ |
None |