Marketing strategy proposal for introduction of the new product Granoten SkN Nexxstar - Granitol JSC on the czech plastic-petrochemical-industry market
Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.advisor |
Staňková, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Šumberová, Naděžda
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-16T18:42:59Z |
|
dc.date.available |
2010-07-16T18:42:59Z |
|
dc.date.issued |
2008-05-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/6286
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem marketingové strategie pro zavedení nového výrobku firmy Granitol a.s. na trh. V teoretické části jsou popsána teoretická a metodická východiska pro praktickou část. V praktické části následuje popis podniku a výrobku samotného a analýza odvětví pryžového a plastického odvětví plastikářského průmyslu. V závěru najdeme popis stávající situace podniku a návrh marketingové strategie. Součástí bakalářské práce je několik analýz: SWOT analýza, Porterova analýza pěti konkurenčních sil a BCG analýza, s kterou souvisí i životní cyklus výrobku. |
cs |
dc.format |
58 s. |
cs |
dc.format.extent |
513481 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
proces vývoje výrobku
|
cs |
dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterova analýza pěti konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
BCG analýza
|
cs |
dc.subject |
životní cyklus výrobku
|
cs |
dc.subject |
product development process
|
en |
dc.subject |
marketing strategy
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Growth-share matrix
|
en |
dc.subject |
Porter's five forces analysis
|
en |
dc.subject |
product life cycle
|
en |
dc.title |
Marketing strategy proposal for introduction of the new product Granoten SkN Nexxstar - Granitol JSC on the czech plastic-petrochemical-industry market |
cs |
dc.title.alternative |
Marketing strategy proposal for introduction of the new product Granoten SkN Nexxstar - Granitol JSC on the czech plastic-petrochemical-industry market |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Rideg, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2008-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with marketing strategy proposal for introduction of the new product GRANOTEN SkN Nexxstar - Granitol JSC on the market. Theoretical and methodical pieces of knowledge can be found in theoretic part of this work. Analysis part concerns itself with description of the company and the product, and characteristics of the rubber and plastic products branch. Lastly there is current situation description and the marketing strategy proposal itself. Very important part of this thesis is surely the analyses such as SWOT analysis, Growth-share matrix, Porter's five forces analysis, and Growth-Share matrix which is related with product life cycle. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/115
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
9735
|
|
dc.date.assigned |
2008-03-21 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam