Škola v prevenci a řešení výchovných problémů
Show full item record
No preview available
Title:
|
Škola v prevenci a řešení výchovných problémů |
Author: |
Schneiderková, Pavlína
|
Advisor: |
Sýkora, František
|
Abstract:
|
Tato práce se snaží o přispění k výzkumu učitele a k výzkumu problémového chování, který je u nás zejména z pohledu učitele poněkud zanedbáván. Byly vymezeny základních pojmy a jejich možná pojetí a také relevantní teorie a dále pojednáno o jejich možném využití v pedagogickém kontextu. V práci je uveden také přehled výzkumů a empirických zjištění, které byly v této oblasti realizovány. Cílem výzkumu pak bylo alespoň částečně objasnit učitelovo vnímání problémového chování žáka, zjistit, co učitelé základních škol považují za problémové chování, a zejména pak to, kde vidí jeho příčiny. Těchto cílů se jistým způsobem podařilo dosáhnout a tedy též zodpovědět hlavní výzkumné otázky. Dále se podařilo poodhalit i další poznatky, například týkající se usuzování učitele o problémovém chování žáka nebo utváření učitelových atribucí problémového chování žáka. Výsledky výzkumu potvrzují mnohá předešlá zjištění i teoretické poznatky. Nejpodstatnějším výsledkem výzkumu je zjištění, že učitelé za nejčastější a nejvýznamnější příčinu problémového chování žáků ve škole považují rodinu či faktory s ní spojené, čímž se shodují s výsledky většiny doposud provedených výzkumů v této oblasti. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/6898
|
Date:
|
2008-03-28 |
Availability:
|
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 28.03.2013
|
Department:
|
Institut mezioborových studií |
Discipline:
|
Sociální pedagogika |
Grade for thesis and defense:
|
B
1009199
|
Citace závěřečné práce
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show full item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account