Škola v prevenci a řešení výchovných problémů

DSpace Repository

Language: English čeština 

Škola v prevenci a řešení výchovných problémů

Show full item record

No preview available
Title: Škola v prevenci a řešení výchovných problémů
Author: Schneiderková, Pavlína
Advisor: Sýkora, František
Abstract: Tato práce se snaží o přispění k výzkumu učitele a k výzkumu problémového chování, který je u nás zejména z pohledu učitele poněkud zanedbáván. Byly vymezeny základních pojmy a jejich možná pojetí a také relevantní teorie a dále pojednáno o jejich možném využití v pedagogickém kontextu. V práci je uveden také přehled výzkumů a empirických zjištění, které byly v této oblasti realizovány. Cílem výzkumu pak bylo alespoň částečně objasnit učitelovo vnímání problémového chování žáka, zjistit, co učitelé základních škol považují za problémové chování, a zejména pak to, kde vidí jeho příčiny. Těchto cílů se jistým způsobem podařilo dosáhnout a tedy též zodpovědět hlavní výzkumné otázky. Dále se podařilo poodhalit i další poznatky, například týkající se usuzování učitele o problémovém chování žáka nebo utváření učitelových atribucí problémového chování žáka. Výsledky výzkumu potvrzují mnohá předešlá zjištění i teoretické poznatky. Nejpodstatnějším výsledkem výzkumu je zjištění, že učitelé za nejčastější a nejvýznamnější příčinu problémového chování žáků ve škole považují rodinu či faktory s ní spojené, čímž se shodují s výsledky většiny doposud provedených výzkumů v této oblasti.
URI: http://hdl.handle.net/10563/6898
Date: 2008-03-28
Availability: Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 28.03.2013
Department: Institut mezioborových studií
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: B 1009199


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
schneiderková_2008_dp.pdfBlocked 957.1Kb PDF
schneiderková_2008_vp.doc 59.22Kb Microsoft Word View/Open
schneiderková_2008_op.doc 53.22Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account