Prostředí jako determinanta aktivit ve volném čase dospívajících

DSpace Repository

Language: English čeština 

Prostředí jako determinanta aktivit ve volném čase dospívajících

Show simple item record

dc.contributor.advisor Mazánková, Libuše
dc.contributor.author Tesárková, Pavlína
dc.date.accessioned 2010-07-16T23:41:06Z
dc.date.available 2010-07-16T23:41:06Z
dc.date.issued 2008-03-26
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/6935
dc.description.abstract Práce je zaměřena na volný čas dospívajících a prostředí jako jeho hlavní determinantu. Je to lokální prostředí města a venkova, nebo mikroprostředí rodiny, co ovlivňuje způsoby trávení volného času mládeže? Město a venkov se přibližují v mnoha směrech. Hlavním cílem práce je ukázat také na zmenšující se rozdíly v různých oblastech týkajících se volného času a rodinu a jednotlivé stránky rodinného prostředí jako hlavní determinantu aktivit ve volném čase dospívajících. Z výsledků šetření vyplynulo, že dospívajícím volného času neustále přibývá. V jeho celkovém množství nebyly zjištěny u mládeže ve městě a na venkově žádné výrazné rozdíly, stejně tak ve způsobech jeho trávení. V prostředí městském i venkovském převládá pasivnost, dospívající z města i venkova upřednostňují sledování televize a práci s počítačem, před ostatními volnočasovými aktivitami. Provedené šetření ovšem také potvrdilo, že způsob výchovy jako jedna ze stránek rodinného prostředí, zejména snaha o vhodné organizování volného času a dostatek času věnovaný rodiči dětem, má vliv na způsob trávení volného času v období dospívání. Rodina je tedy tím prvotním prostředím volnočasového života a výchovy, místem, kde se mají děti učit svůj volný čas využívat kvalitně tak, aby se jejich volný čas stal nejen prostorem pro odpočinek a zábavu, ale i místem pro lidský rozvoj. cs
dc.format 123 s. cs
dc.format.extent 788989 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Pouze v rámci univerzity
dc.subject Prostředí městské a venkovské cs
dc.subject vrstevnické skupiny cs
dc.subject rodinné prostředí cs
dc.subject výchova cs
dc.subject dospívání cs
dc.subject volný čas cs
dc.subject volnočasové aktivity cs
dc.subject sociální deviace cs
dc.subject média cs
dc.subject životní styl cs
dc.subject Town environment en
dc.subject rural environment en
dc.subject peer groups en
dc.subject family environment en
dc.subject upbringing en
dc.subject adolescence en
dc.subject free time en
dc.subject free time activities en
dc.subject social deviation en
dc.subject mass media en
dc.subject lifestyle en
dc.title Prostředí jako determinanta aktivit ve volném čase dospívajících cs
dc.title.alternative Environment as a determining factor in adolescents' free time en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Řehoř, Antonín
dc.date.accepted 2008-05-15
dc.description.abstract-translated This thesis is focused on the way adolescents spend their free time and the environment as its main determiner. Is the way of spending free time determined mainly by the urban/rural environment or by the family environment? Town and country come near each other in many ways. The main objective of the thesis is point at the decreasing differences in various areas concerning free time, as well as the family and family environment as the main determiner of adolescents' free time. The results of survey show that the amount of free time adolescents have keeps increasing. There are no significant differences between young people in towns and in the country, neither in the amount of free time nor in the ways they spend it. Passivity is dominant in both environments, adolescents prefer watching TV and working on computers to other activities. The survey, however, also showed the way of upbringing as one of the aspects of the family environment, especially the effort to organise free time and devote enough time to one's children, influences on the way people spend their free time in adolescence. Thus the family is the primary environment of free time life; it is the place where children should learn to use their free time effectively so that it could become not only time for relaxing and having fun, but also time of human development. en
dc.description.department Institut mezioborových studií cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/157 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 1009143
dc.date.assigned 2006-11-30
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View
tesárková_2008_dp.pdfBlocked 770.4Kb PDF View/Open
tesárková_2008_vp.doc 63.19Kb Microsoft Word View/Open
tesárková_2008_op.doc 64.22Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account