Finanční gramotnost dospívajících

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Finanční gramotnost dospívajících

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Finanční gramotnost dospívajících
Autor: Žáčková, Lenka
Vedoucí: Marášková, Ivana
Abstrakt: Bakalářská práce "Finanční gramotnost dospívajících" se sestává z teoretické a praktické části. Teoretická část se pokouší nalézt souvislosti mezi lidmi a penězi. Představení několika psychologických teorií podává vysvětlení možného vzniku ekonomického chování lidí. V dalším kroku jsou peníze považovány za výchovný prostředek, díky kterému lze na toto chování působit. K tomu dochází nejčastěji v rámci rodiny, kdy se děti učí hospodařit s jim svěřenými penězi. Současná doba si však žádá finančně gramotné občany, k čemuž je po-třeba systematické výuky také v oblasti školství. K definování pojmu finanční gramotnost tak spěje a v něm se završuje celá teoretická část, neboť právě z něj jsou odvozeny standardy pro vzdělávání. Cílem praktické části je za pomoci kvantitativního výzkumu zmapovat finanční a orientačně také ekonomickou gramotnost žáků 9. tříd zlínských základních škol.
URI: http://hdl.handle.net/10563/8645
Datum: 2009-05-15
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 11471


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
žáčková_2009_bp.pdf 1.017Mb PDF Zobrazit/otevřít
žáčková_2009_vp.doc 56Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
žáčková_2009_op.doc 46.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet