Amerikanizace a americký styl života v českých reklamách, kulturní důsledky

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Amerikanizace a americký styl života v českých reklamách, kulturní důsledky

Show full item record

No preview available
Title: Amerikanizace a americký styl života v českých reklamách, kulturní důsledky
Author: Tomandl, Jan
Advisor: Křížek, Zdeněk
Abstract: Cílem diplomové práce je analyzovat obraz Spojených států amerických v české reklamě a vliv amerikanizace v marketingových komunikacích na českou kulturu. Práce ověřuje předpoklad, že obraz Ameriky v reklamě se výrazně mění v čase, stejně jako intenzita amerikanizace kultury a společnosti. Oba jevy podle názoru autora závisí na mezinárodní politické a ekonomické situaci. Teoretická část práce přináší obecný popis globalizace, amerikanizace, konzumerismu, amerického kulturního imperialismu a amerického mýtu a popisuje souvislosti reklamy a kultury. Dále práce rekapituluje kulturní a politické vztahy Česka a Spojených států amerických ve 20. a 21. století se zvláštním přihlédnutím k období 1990 až 2010. V praktické části pak diplomová práce na shromážděných příkladech sleduje proměny obrazu Ameriky v české reklamě. Součástí práce jsou případové studie o Santa Clausovi, státních symbolech USA, americké krajině a americkém životním stylu v české reklamě.
URI: http://hdl.handle.net/10563/12113
Date: 2010-04-23
Availability: Bez omezení
Department: Ústav marketingových komunikací
Discipline: Marketingové komunikace
Grade for thesis and defense: A 17083


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
tomandl_2010_dp.pdf 15.12Mb PDF View/Open
tomandl_2010_vp.pdf 50.24Kb PDF View/Open
tomandl_2010_op.pdf 57.82Kb PDF View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account