Multikulturní společnost jako výzva pro sociální pedagogiku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Multikulturní společnost jako výzva pro sociální pedagogiku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Vavřík, Michal
dc.contributor.author Křížová, Marcela
dc.date.accessioned 2010-07-19T10:39:48Z
dc.date.available 2010-07-19T10:39:48Z
dc.date.issued 2010-03-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/12568
dc.description.abstract ANOTACE Křížová, Marcela. Multikulturní společnost jako výzva pro sociální pedagogiku. Brno: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010. 123 s. Diplomová práce. Diplomová práce se zabývá současným stavem a problematikou multikulturní společnosti v České republice. V teoretické části se jedná o shrnutí vzniku, vývoje a stavu multikulturalismu, teorií multikulturních směrů. Je zde take nastíněna problematika migrace v České republice a její průběh. V legální I nelegální podobě zvláště je věnována pozornost nejpočetnějším skupinám cizinců v ČR / podléhající vízové povinnosti/ ze států Ukrajina, Rusko, Vietnam, doplněná o statistické údaje o vývoji jejich počtu. Pokud hovoříme o multikulturní společnosti je nutné zmínit I formy netolerance, se kterými se cizinci setkávají. V poslední teoretické kapitole je pozornost věnována multikulturní výchově, která úzce souvisí s multikulturní společností. Výzkumná část je zaměřena na motivaci cizinců tří nejpočetnějších skupin / Rusové, Vietnamci, Ukrajinci/, která je příčinou opuštění domovského státu a usídlení se v České republice a rovněž jejich integraci do majoritní společnosti. U provedeného sociologickoempirického šetření se jedná o ověření platnosti stanovených hypotéz pomocí strukturovaného dotazníku. Tento výzkum uděluje hlavní informace především demografického a socioekonomického charakteru o populace cizinců ze státu Vietnam, Ukrajina, Rusko, které pobývají v České republice. cs
dc.format 119 s., 7 s. obr.příloh cs
dc.format.extent 3395270 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject multikulturalismus cs
dc.subject cizinci cs
dc.subject migrace cs
dc.subject Česká republika cs
dc.subject empirické šetření cs
dc.subject multikulturní výchova cs
dc.subject multiculturalism en
dc.subject foreigners en
dc.subject migration en
dc.subject Czech Republic en
dc.subject empirical investigation en
dc.subject multicultural education en
dc.title Multikulturní společnost jako výzva pro sociální pedagogiku cs
dc.title.alternative Multicultural society as a challenge for social pedagogy en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Dolák, Antonín
dc.date.accepted 2010-05-12
dc.description.abstract-translated This Diploma Work is dedicated to the actual state and problems of multicultural society in the Czech Republic. In the theory part is explained the origin, development and state of multiculturalism, and theories of multicultural tendencies. As well, the problem of migration in the Czech Republic and its course are presented. In the legal and also especially illegal aspects, there is paid an attention to the most numerous groups of foreigners in the Czech Republic /subject to the visa obligation /, coming from Ukraine, Russia, Vietnam, completed with statistic data about evolution of their quantity. This topic involves also the forms of intolerance experienced by foreigners. In the last theory chapter is possible to read the information about multicultural education, closely related to the multicultural society. The investigation part is focused on the motivation of foreigners of the three most numerous groups /Russians, Vietnamese, Ukrainians/, what is the reason of leaving their native country and settlement in the Czech Republic, and likewise their integration in the majority society. The social-empirical investigation verifies the relevance of established supposals, using the structured questionnaire. This investigation gives demographic and social-economical information about the foreigners? population coming from Vietnam, Ukraine, Russia, residing in the Czech Republic. en
dc.description.department Institut mezioborových studií cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/157 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 16754
dc.date.assigned 2008-11-30
utb.result.grade C
local.subject multikulturní pedagogika cs
local.subject multiculture pedagogy en


Files in this item

Files Size Format View
křížová_2010_dp.pdf 3.237Mb PDF View/Open
křížová_2010_vp.doc 30.5Kb Microsoft Word View/Open
křížová_2010_op.doc 32Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account