Projevy metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Projevy metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hrbáčková, Karla
dc.contributor.author Krupová, Lucie
dc.date.accessioned 2012-03-10T13:55:47Z
dc.date.available 2012-03-10T13:55:47Z
dc.date.issued 2011-04-28
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/17217
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá problematikou metakognice dětí předškolního věku. Záměrem práce je zjistit, jak se současná metakognitivní zkušenost u dětí předškolního věku projevuje v oblasti osobní, úkolové a strategické, a to bez ohledu na jakoukoli systematickou výchovně-vzdělávací přípravu rozvíjející tyto zkušenosti. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část vychází z teorií kognitivního vývoje a přechází k rozvoji myšlení. Dále pokračuje problematikou metakognice. Upozorňuje na význam metakognice, vztah k autoregulaci dítěte, možnosti metakognitivního rozvoje a bariéry v systému vzdělávání. Neopomíjí také problematiku metakognice v českém školním prostředí. Praktická část se ve výzkumném šetření zaměřuje na zjištění projevů metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku pomocí analýzy řešení problémové situace. Shrnuje zjištěné poznatky a nabízí doporučení pro praxi. cs
dc.format 74 s., přílohy 24 s. cs
dc.format.extent 2606961 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject metakognice cs
dc.subject děti předškolního věku cs
dc.subject rozvoj myšlení cs
dc.subject řešení problému cs
dc.subject inteligence cs
dc.subject metakognitivní zkušenost cs
dc.subject rozvoj učení cs
dc.subject autoregulace cs
dc.subject metacognition en
dc.subject pre-school children en
dc.subject the development of thinking en
dc.subject problem solving en
dc.subject intelligence en
dc.subject metacognitive experience en
dc.subject the development of learning en
dc.subject self-regulation en
dc.title Projevy metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku cs
dc.title.alternative The expressions of metacognitive experiences in pre-school children en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Hladík, Jakub
dc.date.accepted 2011-06-07
dc.description.abstract-translated Master thesis deals with the metacognition problems of pre-school children. The aim of this work is to find out how the current metacognition experience of pre-school children is expressed in the personal, task and strategy area, regardless of any systematical educational preparation developing these experiences. The work is divided into two parts. The theoretical part is based on theories of cognitive development and is moving to the development of thinking. Then it continues with the problems of metacognition. The work higlights the importance of metacognition, the relationship to self-regulation of a child, the possibilities of metacognitive development and the barriers in the education system. It does not ignore the issue of metacognition in the Czech school. The practical part in the research study is aimed at finding signs of metacognitive experiences in pre-school children by analyzing the solution of the problem situation. It summarizes findings and offers recommendations for practice. en
dc.description.department Ústav pedagogických věd cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/160 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Pedagogika cs
dc.thesis.degree-program Pedagogy en
dc.identifier.stag 19254
dc.date.assigned 2011-01-19
utb.result.grade A


Files in this item

Files Size Format View
krupová_2011_dp.pdf 2.486Mb PDF View/Open
krupová_2011_vp.doc 48Kb Microsoft Word View/Open
krupová_2011_op.doc 48Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account