Postavení žen v české pedagogice

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Postavení žen v české pedagogice

Show full item record

No preview available
Title: Postavení žen v české pedagogice
Author: Dohnalová, Gabriela
Advisor: Jůzl, Miloslav
Abstract: Postavení žen v české pedagogice ? diplomová práce. Cílem práce je ukázat vývoj české pedagogiky z historického pohledu. Dále pak příčiny, proč se z pedagogické profese, zejména na nižších stupních vzdělání, stalo především ženské povolání a vliv feminizace na chování a vývoj žáků základních škol. Potom také chápání feminizace jako problému při snižování kreditu tohoto povolání ze strany samotných učitelů. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole jsem popsala historii snahy žen o vstup do pedagogiky jak ve světě, tak u nás. V druhé kapitole se zaměřuji na samotnou feminizaci ? na historii, na feminizaci ve školství, a na to, jak by bylo možné nalákat do škol muže. Ve třetí části jsem přiblížila možné dopady a negativa feminizace učitelské profese. Součástí práce je i výzkum, který jsem provedla pomocí dotazníků mezi studenty Pedagogické fakulty UK a učiteli jedné základní školy v Praze.
URI: http://hdl.handle.net/10563/19378
Date: 2010-11-30
Availability: Bez omezení
Department: Katedra pedagogiky
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defense: A 25105


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
dohnalová_2012_dp.pdf 484.9Kb PDF View/Open
dohnalová_2012_vp.doc 29Kb Microsoft Word View/Open
dohnalová_2012_op.doc 29.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account