Postavení žen v české pedagogice

DSpace Repository

Language: English čeština 

Postavení žen v české pedagogice

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jůzl, Miloslav
dc.contributor.author Dohnalová, Gabriela
dc.date.accessioned 2013-10-04T08:08:19Z
dc.date.available 2013-10-04T08:08:19Z
dc.date.issued 2010-11-30
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/19378
dc.description.abstract Postavení žen v české pedagogice ? diplomová práce. Cílem práce je ukázat vývoj české pedagogiky z historického pohledu. Dále pak příčiny, proč se z pedagogické profese, zejména na nižších stupních vzdělání, stalo především ženské povolání a vliv feminizace na chování a vývoj žáků základních škol. Potom také chápání feminizace jako problému při snižování kreditu tohoto povolání ze strany samotných učitelů. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole jsem popsala historii snahy žen o vstup do pedagogiky jak ve světě, tak u nás. V druhé kapitole se zaměřuji na samotnou feminizaci ? na historii, na feminizaci ve školství, a na to, jak by bylo možné nalákat do škol muže. Ve třetí části jsem přiblížila možné dopady a negativa feminizace učitelské profese. Součástí práce je i výzkum, který jsem provedla pomocí dotazníků mezi studenty Pedagogické fakulty UK a učiteli jedné základní školy v Praze. cs
dc.format 80 s. cs
dc.format.extent 496619 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Feminizace cs
dc.subject gender cs
dc.subject učitel cs
dc.subject učitelka cs
dc.subject pedagogika cs
dc.subject základní škola cs
dc.subject školství cs
dc.subject student cs
dc.subject žák cs
dc.subject Feminization en
dc.subject gender en
dc.subject teacher en
dc.subject pedagogy en
dc.subject primary school en
dc.subject education en
dc.subject student en
dc.subject pupil en
dc.title Postavení žen v české pedagogice cs
dc.title.alternative Status of Women in the Czech Pedagogy en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Mazánková, Libuše
dc.date.accepted 2012-05-14
dc.description.abstract-translated Status of women in the Czech Pedagogy ? thesis. The aim is to draw development of Czech education from a historical perspective. Further reasons why the teaching profession especially at lower levels of education became primarily female profession and the impact of feminization on the behavior and development of primary school pupils. Then also understanding of the feminization as a problem in reducting the credit of the profession by the teachers themselves. The work is devided into four parts. In the first part I described the history of women's efforts to join the world of education both in and with us. In the second part I focus on the feminization of itself ? its history, the feminization of education, and how it would be possible to attract mens into schools. A copy point of this work is also a research which I made by questionnaires between students of the Pedagogical Faculty of Charles University and primary school teachers in Prague. en
dc.description.department Katedra pedagogiky cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/97 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 25105
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2012-03-23
local.subject pedagožky cs
local.subject women educationalists en


Files in this item

Files Size Format View
dohnalová_2012_dp.pdf 484.9Kb PDF View/Open
dohnalová_2012_vp.doc 29Kb Microsoft Word View/Open
dohnalová_2012_op.doc 29.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account