Vztah mezi vnímáním osobnosti učitele a sociálním klimatem třídy u žáků základní školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vztah mezi vnímáním osobnosti učitele a sociálním klimatem třídy u žáků základní školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Unger, David
dc.contributor.author Lysáková, Barbora
dc.date.accessioned 2015-03-08T20:59:09Z
dc.date.available 2015-03-08T20:59:09Z
dc.date.issued 2014-01-20
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/28651
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá problematikou týkající se osobnosti učitele a jejím vlivem na sociální klima třídy. Teoretická část je rozdělena na tři kapitoly. První kapitola objasňuje čtenáři základní poznatky pojednávající o klimatu třídy, jeho determinantech a o definici školní třídy. Druhá kapitola pojednává o profesi učitele a o učiteli jako spolutvůrci sociálního klimatu ve třídě. Poslední kapitola se zabývá osobností učitele, jeho temperamentem a charakterem. Je zde také vymezen pětifaktorový model osobnosti - Big 5. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu provedeného prostřednictvím dotazníkového šetření na základních školách ve Zlínském kraji. Hlavním cílem je zjistit, zda je souvislost mezi vybranými osobnostními vlastnostmi učitele a sociálním klimatem třídy.
dc.format 48 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject učitelská profese cs
dc.subject osobnost učitele cs
dc.subject školní třída cs
dc.subject klima třídy cs
dc.subject temperament cs
dc.subject typologie cs
dc.subject Big 5 cs
dc.subject teacher's profession en
dc.subject teacher's personality en
dc.subject school class en
dc.subject class climate en
dc.subject temperament en
dc.subject typology en
dc.subject Big 5 en
dc.title Vztah mezi vnímáním osobnosti učitele a sociálním klimatem třídy u žáků základní školy
dc.title.alternative The Relationship between Perception of the Teacher's Personality and the Social Class Climate in Primary School Pupils
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Zgarbová, Petra
dc.date.accepted 2014-06-03
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis inquiries into topic of teacher's personality and its influence towards the social climate in a class. Theoretical part is divided into three chapters. The first clarifies basic findings about class climate, its determinants and definition of a school class. The second elaborates on profession of a teacher and teacher as co-creator of social climate in the class. The last chapter deals with personality of a teacher, his temperament and character. It also describes five-factor-model of personality Big 5. The applied part of this thesis contains results of survey carried out by means of questionnaire at primary schools of the region of Zlin. The main goal is to find out, whether there is any link between choosed personal characteristics of a teacher and social climate of the class.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 34331
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2014-04-30


Files in this item

Files Size Format View
lysáková_2014_dp.pdf 1.675Mb PDF View/Open
lysáková_2014_vp.doc 58Kb Microsoft Word View/Open
lysáková_2014_op.doc 20.55Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account