Adaptace začínajícího učitele na školní prostředí

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Adaptace začínajícího učitele na školní prostředí

Show full item record

No preview available
Title: Adaptace začínajícího učitele na školní prostředí
Author: Zbranková, Slavomíra
Advisor: Wiegerová, Adriana
Abstract: Bakalářská práce měla za cíl sledovat adaptaci začínajících učitelů ve školním pro-středí. Začínající učitel je označení pro člověka vyučujícího ve škole v prvních letech po ukončení studia. V každé krajině se za začínajícího učitele považuje absolvent vysoko-školského studia do jednoho až tří let. Délka začínající fáze se může v každé krajině měnit. Začínající učitel potřebuje během své adaptace dostatečnou pozornost a podporu okolí. Je tomu tak proto, že během své adaptační fáze musí získat jak potřebné znalosti školního systému, tak i dovednosti v interakci s žáky i kolegy a klíčové pedagogické kompetence. Nedílnou součástí učitelovy osobnosti jsou komunikační dovednosti, kterými na své okolí nejvíce působí. V centru pozornosti předkládané bakalářské práce je i empirické šetření kvalitativního typu. Analýza dat poukazuje na reálnou situaci ve školách, na systém práce se začínajícími učiteli, kteří očekávají pozitivní přijetí vedením školy, kolegy i žáky. Zároveň ukazuje nepřipravenost začínajících učitelů v oblastech didaktických a administrativních.
URI: http://hdl.handle.net/10563/29009
Date: 2014-01-23
Availability: Bez omezení
Department: Ústav školní pedagogiky
Discipline: Učitelství odborných předmětů pro SŠ
Grade for thesis and defense: B


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
zbranková_2014_dp.pdf 975.0Kb PDF View/Open
zbranková_2014_vp.pdf 627.5Kb PDF View/Open
zbranková_2014_op.doc 51.5Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account