Lesní pedagogika jako forma sociálního učení

DSpace Repository

Login

Language: English čeština 

Lesní pedagogika jako forma sociálního učení

Show full item record

No preview available
Title: Lesní pedagogika jako forma sociálního učení
Author: Vítková, Sabina
Advisor: Havelka, Petr
Abstract: Bakalářská práce se zabývá vztahem člověka a přírody, jeho kontaktem s ní a environmentální gramotností vůbec. Vztah člověka a přírody by měl být ve vzájemně vyváženém vztahu. Mezi formy environmentálního vzdělávání patří i lesní pedagogika, která se zaměřuje na les, procesy a vztahy, které v něm probíhají. Na základě samostatného objevování se děti v lese učí a nabízí se zde nespočet příkladů výukových témat. Mezi jednu z forem alternativního předškolního vzdělávání patří také lesní mateřské školy. Většina aktivit se odehrává venku za každého počasí, kde se děti učí vzájemné spolupráci, rozvíjejí pozorovací schopnosti a sebedůvěru. Pobyt v lesní mateřské škole je pro děti přínosný z hlediska jejich rozvoje i dovedností a nenásilnou formou učí děti environmentální výchově.
URI: http://hdl.handle.net/10563/29429
Date: 2013-11-11
Availability: Bez omezení
Department: Katedra pedagogiky a psychologie
Discipline: Sociální pedagogika
Grade for thesis and defending it: C


Citace závěřečné práce

Files in this item

Files Size Format View
vítková_2013_dp.pdf 1.773Mb PDF View/Open
vítková_2013_vp.pdf 466.3Kb PDF View/Open
vítková_2013_op.doc 17.27Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account